Dag 17: Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 17: Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 17: Cuzco

Door: erikencarolien

10 Mei 2010 | Peru, Cuzco

Vandaag hebben we de tijd om uit te slapen. We blijven dan ook wat langer in bed liggen en zijn te laat opgefrist om bij het ontbijt aan te schuiven. Dus gaan we terug naar het Plaza en vinden daar een plekje in de zon, waar Carolien geniet van een heerlijk eitje. Het is vandaag heerlijk weer, maar er zijn niet veel mensen die het aandurven een korte broek te dragen. De mensen hier maken zich op voor de winter terwijl het in de zon echt warm is.

Na het ontbijt bezoeken we het Inca museum. We willen wat meer van de cultuur te weten komen voordat we de Incatrail afleggen. In dit museum is dat echter niet te doen. Het is een onsamenhangende verzameling van foto’s, tekeningen, maquettes en voorwerpen. Na een half uur zoeken we de uitgang op en zijn we niets wijzer geworden.

De rest van de middag gaan we shoppen. We komen er snel achter dat alle souvenir-winkels dezelfde spullen bevatten. Op straat gooien we de ene “No gracias” na de andere eruit. De verkopers kunnen hier nogal opdringerig zijn, dus zoeken we de rust van de pub op. Hier kijken we in alle rust uit over het Plaza en zitten we heerlijk in het zonnetje. We sluiten deze dag in de McDonald’s af.

Terug in het hotel pakken we onze tassen. Een groot gedeelte van onze bagage laten we in het hotel achter. Als verrassing krijgen we bij de balie nog 3 flinke lunchpakketten mee. Gelukkig hebben we voldoende kunnen oefenen op het pakken van de tassen. We zijn klaar voor morgen en zetten de wekker op 02:40 uur.

Actief sinds 14 Juli 2010