Dag 2: Bangkok - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 2: Bangkok - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bangkok - Hua Hin

16 Juli 2013 | Thailand, Hua Hin

16 juli: etappe 2 Bangkok - Hua Hin
Bangkok - Hua Hin ; auto ; 223 km

Ondanks het korte nachtje zijn we klaar voor de eerste ervaringen. Maar goed ook, want direct na het uitstappen wordt Chiel al toegezwaaid door het luchthavenpersoneel. Ook hier krijgen we voorrang met Chiel en mogen we direct naar een aparte 'priority' rij voor de paspoortcontrole. We verzamelen onze koffers en lopen door naar de ontvangsthal. We kunnen vrijwel direct door naar onze private transfer. Een rit van bijna 3 uur naar Hua Hin. We houden de ogen goed open om het landschap in ons op te nemen. Aangekomen bij het resort zijn we te vroeg voor onze kamer. We krijgen onze vouchers en een tijdelijke kamer. Als we wat opgefrist zijn maken we een rondje door het resort. Na 1 minuut 35 hebben we alles gezien. Het resort heeft wel 2 zwembaden, een bibliotheek en een restaurant; kortom alles wat we nodig hebben. Al snel krijgen we te horen dat ons huisje schoongemaakt is. We verhuizen (al is het niet nodig om zelf met de bagage te gaan slepen) en eten een hapje in het restaurant. Dan is het echt tijd om wat slaap in te halen. Eind van de middag nemen we nog een duik in het zwembad en we zorgen dat we om 18:00 uur klaarstaan om met een busje naar de stad gebracht te worden. Op de avondmarkt is kleding, speelgoed, maar vooral veel eten te verkrijgen. Na een rondje gemaakt te hebben, kiezen we een restaurantje uit. We genieten alle drie van deze Thaise maaltijd. Wat een verschil met het eten in het resort! Daar was het eten niet slecht, maar hier op straat is het echt heel erg lekker. Met behulp van de verkeerspolitie regelen we een tuktuk terug naar het resort. De agent doet de prijsonderhandeling voor ons. Na zo'n inspannende dag is Chiel over zijn vermoeidheid heen. Hij wil dan ook niet in het babybedje (al een verrassing dat deze voor hem klaarstond) gaan slapen. Uiteindelijk valt hij tussen ons in slaap. Of kwam de onrust doordat Laurens ten Dam op achterstand was gereden? Radio Tour de France stond via WIFI nog wel aan voordat we zijn gaan slapen...