Dag 8: Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 8: Kanchanaburi - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 8: Kanchanaburi - Bangkok

21 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

22 juli etappe 8 Kanchanabura - Surat Thani
Om 09.00 uur zitten we weer in de bus. We stoppen kort bij de bridge over the River Kwai en bij de eerste tempel. De orginele brug is verdwenen en we staan niet bij de river kwai. We staan wel bij de plaats die bekend is geworden door the bridge over the river kwai. Zo bekend dat de naam van de rivier hier omgedoopt is. We staan net op de nieuwe brug wanneer een trein moet passeren. Opnieuw zien we op een paar centimeter voor ons een trein langskomen. Het is vandaag een feestdag in Thailand. Een dag die in het teken van het geloof staat. Dit is bij de tempel erg goed te merken. Maar bestemming is het treinstation van Bangkok. Daar wachten we een uurtje op de trein. Chiel deelt een ijsje met een Thais meisje en dan stappen we op de nachttrein. We hebben een eerste klas coupe genomen. Alle ruimte voor onze spullen. We slapen iets maar staan wel voor 05.00 uur op om de trein uit te stappen.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 14 Juli 2010