Dag 12: Ko Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 12: Ko Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 12: Ko Pha Ngan

26 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha Ngan

26 juli etappe 12: baai 1 - baai 2
Ko Pha Ngan excursie ; boot ; 21 mijl

We hebben hier op Koh Pha Ngan een extra excursie. We zitten op het eiland waar Gert de laatste maanden van zijn leven heeft doorgebracht. Dus daar willen we vandaag een kijkje gaan nemen. Ons gesprek met de manager van het resort:
wij: We willen naar het Barcelona Resort.
hij: Nee dat willen jullie niet, daar is weinig te zien.
wij: Daar heeft familie lange tijd gewoond, dus dat willen we wel.
hij: Echt? Lijkt me geen goed plan.
wij: Echt!
hij: Ok, maar een taxiboot kost al snel 1000 Baht.
wij: Ok daar doen we het voor.
hij: Echt?
wij: Echt!
Na een belletje blijkt de prijs nog iets hoger te liggen. Dit regelbaasje heeft wel een prima alternatief. Vandaag de snorkelexcursie en morgen met een dagelijkse dienst die mensen van baai naar baai brengt die kant op varen (vandaag is die boot al geweest en is die kans verkeken). Het snorkelen is door de wind op B lokatie. Ik snorkel alleen op A lokaties, dus blijf bij Chiel op de boot. Carolien neemt wel een duik. Volgende lokatie is Bottle beach voor de lunch en een plons. Het is hier erg mooi dus blijven we een half uur langer. We hadden al gehoord dat baai 3 minder de moeite waard is. Het baaitje blijkt ook een stuk kleiner te zijn, maar er staat wel een speelgoedgraafmachine. Als Chiel hiermee begint te spelen snellen al snel 4 Thaise vrienden toe. Dus aan het eind van de dag is Chiel bekaf. We laten hem in bed liggen en checken af en toe of hij nog ligt te slapen. Na het eten nemen we een warm flesje voor hem mee terug.

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Actief sinds 14 Juli 2010