Hop-on Hop-off - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu Hop-on Hop-off - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Hop-on Hop-off

01 Januari 2016 | Singapore, Singapore

Na de bijzondere oudejaarsavond, hebben we heerlijk uitgeslapen tot 11:00 uur. Daarna snel opfrissen en naar de bushalte gelopen om lekker de toerist uit te kunnen hangen in de hop-on hop-off bus. Het is even zoeken waar we moeten zijn (en we missen de eerste bus doordat er niemand uitstapt en hij binnen no time alweer vertrokken is) maar uiteindelijk hebben we een plekje in de bus. Omdat het al laat is stappen we bij de tweede halte (Orchard Road) al weer uit. We eten hier iets en hebben weer buiten meer geluk. Dit keer komt de bus namelijk snel en rijden we door tot het eindpunt: Singapore Flyer; het grote reuzenrad van Singapore. Chiel vindt het wel mooi, maar hoeft er niet zo nodig in (vrij vertaald voor: ik vind dat eng). Het is nodig om van bus te wisselen, dus dat doen we en na een paar minuten rijden we verder. We gaan nu even boven in de bus zitten en we voelen meteen een paar druppels regen. De weersvoorspelling is onweer, maar verder dan deze paar druppels komt het gelukkig niet. We zijn bovenin gaan zitten omdat we nu bijna langs de Marina Bay komen. Hier staan de helix brug, de Marina Bay Sands en de merlion. We stappen uit en hebben vrijwel direct een Thailand-revival. Chiel wil op de foto bij een fontein met gekleurd nijlpaard, maar nog veel meer mensen willen op de foto met Chiel! Als een echte professional blijft hij zitten en gaandeweg komt er zelfs een lachje bij. Na een tijdje kunnen we verder. Vooral de merlion (half leeuw/half vis; symbool van Singapore) maakt grote indruk. Niet alleen hebben ze de grote versie die in iedere reisgids staat, maar er is ook een baby versie. We maken de nodige foto's en gaan dan wat drinken. Cato heeft veel in de rugdrager gezeten en kan even de benen strekken (en sjansen met de ober) en Chiel kan lekker even op het terras rennen en dansen. Na het drankje zijn we precies op tijd terug voor de laatste bus. We maken het rondje af en stappen uit bij het foodcourt waar we twee dagen geleden ook gegeten hebben. Hier eten we nog iets en vullen onze voorraad bananen en water aan. De kindjes gaan in bad en weer eens op normale tijd naar bed.

Verslag uit: Singapore, Singapore

Actief sinds 14 Juli 2010