Geen strand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu Geen strand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Geen strand

02 Januari 2016 | Singapore, Singapore

Slaaptechnisch hebben we een minder nachtje. Chiel wordt 's nachts wakker en het duurt 2 uur voordat hij weer slaapt en Cato is daarna om 05:30 uur al wakker. Toch nog wat last van de jetlag?! Na een flesje melk blijft Cato nog redelijk rustig in bed liggen, dus we krijgen toch voldoende rust. Het plan is om naar het strand te gaan op Sentosa. Maar deze ochtend regent het echt. Het nieuwe plan: de Hollandse club. Als wij na ons ontbijt aankomen dan zijn Niels en Sarah er al. Odin en Arlo zijn al lekker aan het spelen in de kids club en Chiel gaat ook even kijken. Wanneer we bakken met Duplo ontdekt hebben, hebben we geen kind meer aan hem en heeft hij ineens weer tig nieuwe Duplo dingen die hij voor zijn verjaardag wil. Het weer wisselt van zachtjes regenen naar even droog naar wat harder regenen. We zijn in ieder geval blij dat we niet naar het strand zijn gegaan! We leren Odin kwartetten met Efteling- en Minionsplaatjes. Ineens hebben we twee heel verlegen mannetjes aan tafel, maar met wat hulp van de papa's en mama's komen ze eruit. In de middag verkassen we naar het Marina Bay Sands voor de lunch. Niels heeft een populair Chinees restaurant uitgekozen en we moeten dan ook een half uurtje wachten op een tafel. Maar eerlijk is eerlijk: het was het wachten meer dan waard. Chiel eet twee borden rijst, twee dumplings, twee loempia's en twee gyosas. Cato doet niet voor hem onder en eet vier borden rijst. Omdat we nu toch in de buurt zijn, gaan we met z'n allen een kijkje nemen op de top van de Marina Bay Sands (dat volgens Chiel lijkt op een dierentuin). Eerst pakken we de lift in tower 3. Daar kun je als toerist voor 50 Singaporese Dollars genieten van het uitzicht. Gids Niels neemt ons mee naar de bovengelegen etage en vanuit een bar hebben we een soortgelijk uitzicht voor niets (we blijven Hollanders). Maar deze bar is toch niet degene die hij in gedachten had. Dus gaan we naar tower 2. Ook hier nemen we de lift naar de top en komen bij het zwembad van dit hotel: een waanzinnige infinity pool! Dat zwembad is echter alleen voor hotelgasten en het terras is door de regen niet open. We besluiten maar koffie te gaan drinken in tower 1 op de begane grond. Ondertussen hebben we wel wat foto's vanaf de 57e verdieping kunnen maken.
Na de koffie gaat de familie Huve naar huis. Wij zijn nu zo dicht bij de Gardens by the Bay dat wij beslissen om daar een rondje te lopen en daar ook iets te gaan eten. Nadat we door het park hebben gelopen en Chiel zich in een speeltuintje heeft kunnen uitleven, kiezen we voor de McDonalds. Moeten we toch even afvinken... Singapore: check! Omdat het nu avond begint te worden verandert het uitzicht. De Gardens zijn verlicht, de Singapore Flyer is verlicht en Helix Bridge is verlicht. We maken daarom nog een kleine wandeling en de kids kijken met open mond naar alle lichtjes voordat we de taxi naar het hotel nemen.

Verslag uit: Singapore, Singapore

Actief sinds 14 Juli 2010