Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 1 - Reisverslag uit Armidale, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 1 - Reisverslag uit Armidale, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 1

09 Januari 2016 | Australië, Armidale

We nemen afscheid van Sugar Hill. Het was geweldig om zo ontvangen te worden en we hebben genoten van deze twee dagen, maar we willen snel naar Arlie Beach om vanaf daar rustig langs de kust af te dalen. Snel naar Arlie Beach betekent voor ons 4 dagen reizen. We proberen vandaag tot Armidale te komen. De Tom-Tom heeft een avontuurlijke route in gedachten. We worden naar een hele rustige highway gestuurd en na zo'n 50 km snappen we waarom het zo rustig is. Er ligt geen asfalt meer en we moeten op grindweggetjes verder. Ook moeten we een bergpas over, dus we passen de snelheid aan. In Tamworth stoppen we voor de lunch en we bereiken dan rond 16:00 uur de gewenste camping. En die is stukken beter dan die in Cessnock - voor de helft van het geld. Tijd voor de kinderen om naar de speeltuin te gaan. Ze hebben de keuze, en er is ook een groot springkussen, maar de kleinste speeltuin is favoriet. Het stelt niets voor want er staan: een glijbaan, een hobbelpaard, een hobbeltrol en een graafmachine. Maar ze kunnen hun energie kwijt en we zorgen dat we op tijd eten. We hebben nog wat doggybags met Thais eten in de koelkast staan en hier smullen ze allebei van. Nog een ijsje toe en dan zijn ze helemaal af. Cato redt het niet eens meer om haar pyjama aan te doen...

PS foto's van deze dag en de voorgaande volgen zsm, zodra we een goede WiFi verbinding hebben...