Platypus - Reisverslag uit Eungella, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Platypus - Reisverslag uit Eungella, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Platypus

19 Januari 2016 | Australië, Eungella

De wekker gaat om 05:15 uur, vlak voor zonsopgang, af. Te vroeg en we draaien ons nog een keer om. Onze natuurlijke wekkertjes vinden dat ze genoeg geslapen hebben als de de wekker op 05:45 uur staat. OK, uit bed dan maar... Iets aantrekken en naar het strand wandelen. Cape Hillsborough is een national park. Er zitten hier allerlei dieren, waaronder kangoeroes. Zij zijn 's ochtends bij zonsopkomst nog wel eens op het strand te vinden. En we zijn nog op tijd! Er zitten twee kangoeroes op ons te wachten. We nemen wat foto's en gaan dan terug naar de camper om te ontbijten. We ruimen vast een klein beetje op, want we moeten voor 10:00 uur de camping verlaten. Maar omdat we zo vroeg zijn opgestaan, hebben we nog wel tijd om even te zwemmen. Chiel maakt sprongen. Letterlijk en figuurlijk. Hij gaat nog wat aarzelend het water in, maar na een tijdje zoekt hij telkens het randje op waar hij kan staan en dan springt hij in het water. Met alleen nog maar bandjes om. Cato heeft in de swimtrainer ook steeds meer plezier in het zwemmen. Maar na een uur moeten we echt het zwembad uit. We gaan vandaag naar Eungella NP. We rijden eerst naar Mackay. Nu denken jullie vast: 'Hoezo? Dat ligt toch helemaal niet op de route!' Klopt! Maar daar zit een groot winkelcentrum en we passeren op de kortste route geen grote steden. En we moeten echt boodschappen doen. En iets kopen tegen de vliegen, want daar houden wij duidelijke niet-plattelanders niet van (nee, Drunen is echt geen platteland volgens Australische begrippen). Als de camper 50 kilo zwaarder is (inclusief blauwe vliegenvanglamp), rijden we echt naar Eungella. Het laatste stuk is een enorm steile beklimming en dan komen we bij het national park. We lopen snel naar een uitkijkpunt, waar we een schitterend uitzicht hebben over Pioneer Valley. Op de 'camping' is alleen geen plek voor campers en wij voelen er niets voor om een huisje te huren voor $170 per nacht met het paleis vol lekkers dat we bij ons hebben. We zetten de camper even stil op de kampeerplaats tegenover de 'camping'. Hier zijn alleen maar toiletten, maar we zouden er kunnen overnachten. We gaan eerst maar eens op zoek naar de Platypus (het welbekende vogelbekdier), want daar komen we tenslotte voor. We zien eerst een heleboel schildpadjes, maar het duurt niet lang voordat we ook een Platypus spotten. Haha, missie geslaagd! En wat een bijzonder beestje... We gaan nog snel op zoek naar een camping die wel een powered site te bieden heeft. De camping in het dorpje bovenop de berg is echter dicht. In het eerste dorp komen we weer bij een racecourse voor paarden - mét powered camp sites. Nou ja, daar moeten we het voor vandaag mee doen. Morgen rijden we toch weer verder.

Verslag uit: Australië, Eungella

Actief sinds 14 Juli 2010