Australia Day - Reisverslag uit Beerwah, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Beerwah, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Australia Day

26 Januari 2016 | Australië, Beerwah

We hebben besloten om op Australia Day iets te doen dat voor de kinderen extra leuk is. Als we Chiel vragen naar zijn hoogtepunten van deze reis dan krijgen we te horen: spider monkeys in de Hunter Valley Zoo en de leeuw (merlion) in Singapore. Geen moeilijk keuze: we gaan vandaag naar de Australian Zoo (home of the Crocodile hunter). Er zijn allerlei extra activiteiten, dus we verwachten dat het wel druk zal zijn. Dit valt 100% mee. Mogelijk door de weersverwachting, want er wordt de hele dag regen voorspeld. Het is droog als we uitleg krijgen over de Aziatische otters. Maar het duurt niet lang voordat het een beetje begint te druppelen. Dat druppelen houdt snel op en verandert in hozen. We blijven een uurtje bij de ingang schuilen en snuffelen wat in de winkel, maar kopen dan toch poncho's om de dierentuin in te lopen. De grote show gaat zo beginnen en die willen we echt niet missen. We hadden eerder moeten weten dat het Crocoseum overdekt is, want nu missen we het begin van het optreden van Something McSomething. Het podium is helemaal voor hem op deze grote feestdag. En wie kent zijn hit: "True Blue" nu niet? Genieten dus! Maar we komen hier voor de dierenshow. Macaws, papegaaien, een gier, slangen en als toetje een krokodil schieten aan ons voorbij. De krokodil moet vandaag werken voor zijn eten. Zowat verticaal het water uit springen en daarna moet hij jagen op een heel varken. Met touwen wordt gezorgd dat het voor de krokodil lijkt alsof het varken nog leeft. Hierdoor heeft hij een aantal death rolls voor ons in petto. We moeten daarna een kwartier wachten. Het varken wordt verdronken en de krokodil begint van voor naar achter in het varken te bijten. Maar dan: BAM! De krokodil tilt het varken uit het water, slaat het op de zijkant van het zwembad, scheurt er een poot af en drie seconden later is hij doorgeslikt. Spectaculair, maar met name educatief gezien een geweldig moment. We hebben beeldmateriaal dat Chiel voor zijn eerste spreekbeurt mee kan nemen. In het Crocoseum hebben we de poncho uitgetrokken. En heel de dag hoeft deze niet meer aan. We komen langs een medewerkster die een slang vastheeft. Chiel stapt er op af en aait de slang. Bij de ingang had hij al een grote hagedis geaaid, dus onze grote stoere vent is goed bezig. En hij geniet zienderogen. We stoppen even bij de koala talk, maar Chiel wil naar de tijgers. En dat ligt bijna aan het andere kant van de zoo. Dus beginnen we aan een grote ronde door de dierentuin. Tijgers, giraffen, neushoorns, King Julian - aapjes, schildpadden, de rode panda en weer door de kangoeroekooi. Op de weg terug komen we een vader met drie kinderen tegen. Zij zaten bij ons in de bus bij de excursie over Fraser Island en lopen nu ook - met poncho - door de zoo. We kletsen even bij. Door het slechte weer gingen er 's ochtends al wat mensen direct weer naar huis. We kregen een zakje kangoeroevoedsel toegestopt, dus hurken we bij de kangoeroes neer om ze ervan te laten smullen. Het is een uur voor sluitingstijd en de kangoeroes zijn nog net bereid om iets uit de hand te eten. Maar de meeste hebben vandaag al genoeg te eten gekregen. We lopen nog even door de hoek met de Australische dieren en langs de krokodillen en dan mogen Chiel en Cato iets in de winkel uitzoeken. Chiel kiest een tijgerkop en Cato een koala-magneet. Op het parkeerterrein staan nog maar een paar auto's. Na deze volledig ingevulde dag willen we snel een camping opzoeken, maar Chiel en Cato slapen al binnen een paar minuten. We kiezen er daarom voor om het echte stadsleven op te zoeken en rijden door naar Brisbane.

Verslag uit: Australië, Beerwah

Actief sinds 14 Juli 2010