Back to School - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Back to School - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Back to School

27 Januari 2016 | Australië, Brisbane

De vakantie zit er voor de Australiërs op. En wij willen de Australische kinderen graag iets bijbrengen: als mens zijn we niet echt verschillend van de dieren. Neem de Aziatische otter. We hebben gehoord dat dit geen echt geschikt huisdier is, omdat hij een doordringende geur gebruikt om zijn territorium af te zetten. Om 02:00 uur besluit Erik iets soortgelijks te doen. Hij klimt over Carolien, stapt uit bed en geeft buiten in het gras aan waar het territorium voor de familie van Hout begint. Nu is de mens wel iets geciviliseerder en omdat er hoge straffen staan op wildplassen, gebruikt Erik de 'over-de-nek'-techniek. Het gaat met name om de geur, dus het terras maakt hij nog even schoon en hij neemt een verfrissende douche. Om 04:00 uur herhaalt hij een deel van het ritueel. Hij slaat de douche over en heeft dit keer het gras al meteen gehaald. Verschil tussen de mens en de Aziatische otter is de manier waarop bedorven voedsel verwerkt kan worden. Een licht bedorven hotdog is voldoende om de maag bij de mens binnenstebuiten te keren. Terwijl dieren voedsel gebruiken om ander voedsel aan te trekken. Zowel de Australische scholen als de Australian Zoo mag deze wetenschappelijk bewezen overeenkomsten en verschillen gebruiken. Gevolg is wel dat Erik wat brak is en er een dag camping wordt ingelast. Een hele dag camping is natuurlijk de ideale mogelijkheid voor potty training. Dus Chiel loopt de hele dag zonder luier. Het plassen op het potje heeft hij te laat door (misschien nog met het idee dat ook hij zijn bijdrage moet leveren aan het afbakenen van ons territorium), maar hij weet wel een poepje op het potje te doen! Verder helpt hij Carolien bij het boodschappen doen en de was ophangen. Als beloning gaan we nog even naar de speeltuin en het zwembad.

Verslag uit: Australië, Brisbane

Actief sinds 14 Juli 2010