TIES hier fantasTIES - Reisverslag uit Kiama, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu TIES hier fantasTIES - Reisverslag uit Kiama, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

TIES hier fantasTIES

10 Februari 2016 | Australië, Kiama

We worden om 06:00 uur wakker doordat er een berichtje op de telefoon binnenkomt. We lezen het fantasTIESche nieuws. We zijn opnieuw oom en tante! En neef en nicht! Proficiat Charlotte en Robin!!! We nemen meteen even contact op en dus wil Chiel ook komen kijken. Chiel heeft pech, want we zijn dit keer gewoon aan het bellen, zonder beeld. Wel zitten Chiel en Cato even later vol bewondering naar de eerste foto van hun kleine neefje te kijken. Even balen we dat we niet snel kunnen gaan kijken, maar TIES niet anders. Nederland gaat slapen, dus wij maken ons op om naar het zwembad te gaan. Stipt om 09:00 uur staan we klaar om te gaan zwemmen. En een paar minuten later heeft Chiel zijn zwembandTIES al weer aan. Ook Cato komt het zwembad verkennen. Al vindt zij het fijner om pootje te baden en langs de rand van het zwembad rond te lopen. Carolien belt ondertussen nog met het TIESfront om verder bijgepraat te worden. Na het zwemmen drinken we iets bij de camper en dan gaan we in de stad lunchen. De taxi-chauffeur wijst ons alle restaurants. We kiezen uit al,deze opTIES voor het best aangeschreven restaurant van Kiama: een Thais restaurant (al spreekt Chiel het uit als 'thuis' en zijn er ook mensen die TIES zeggen). We hebben de duplo bij ons, zodat we het wachten wat gemakkelijker kunnen maken. Maar het voorgerecht en de fried rice komen al snel. En aan Chiel en Cato te zien is het heerlijk. Wij krijgen daarna onze gerechten en ook die zijn voortreffelijk; very TIESty. Als toetje pakken de jongens een grote ijsco. De meisjes nemen een bananensplit. Als de rekening komt, schrikken we ons een hoedje: het is zo wat graTIES. We hadden wel de lunch-acTIES besteld, maar hadden niet gerekend op zo'n lage rekening. We denken er even over na om nog wat extra lunchgerechten te bestellen als take-away. Hier zien we toch maar vanaf. In plaats daarvan gaan we naar de supermarkt om wat yoghurTIES en brood te kopen. Daarna gaan we terug naar de taxTIEStandplaats om terug naar de camping gebracht te worden. Even rusten we wat uit en dan gaan we naar het strand. Even wat spelen met het strandemmertje, Chiel maakt wat foto's en Cato geeft Carolien een hardhandige massage. We doen op ons gemakkie en zijn daarom redelijk laat wanneer we gaan eten. Terug bij de camper kijken we onze ogen uit. Wat TIES dit?! We hebben nieuwe buren. Onze directe buurman is 3 uur bezig om zijn tent op te zetten. Te beginnen met het vegen van het zand en gravel tot een perfecte rechthoek waar de tent op moet komen. Ondertussen rennen en krijsen de kinderen van de achterburen (veelal naakt) tussen de verschillende tenten door. Andere buren kijken hem op zijn vingers en leveren hun commentaar. En dan wil er ook nog iemand zijn keurige bezempje lenen... TIES hem allemaal teveel... Het was zo rustig toen we aankwamen, maar nu zijn we blij dat we morgen weer vertrekken. Door het schouwspel en doordat Cato en Chiel nog wel onder de douche moeten, liggen ze laat in bed. Nou ja, TIES vandaag ook wel een fantasTIESe feestdag!

PS Ties is in Oeteldonk geboren op carnavalsdinsdag 9 februari 2016 (tijdsverschil hè?!

Verslag uit: Australië, Kiama

Actief sinds 14 Juli 2010