Jervis Bay - Reisverslag uit Narooma, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Jervis Bay - Reisverslag uit Narooma, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Jervis Bay

11 Februari 2016 | Australië, Narooma

We zijn pas om 08:30 uur wakker. En we moeten vóór 10:00 uur uitchecken. Dat halen we niet, maar de code voor de slagboom werkt gelukkig nog. Blijkbaar houden ze hier rekening met het Brabants kwartiertje. We rijden verder op de Grand Pacific Drive. Dat is nog maar een klein stukje en dan komen we weer op de A1. We nemen al snel weer de afslag naar Jervis Bay. In Huskisson, midden in de Jervis Bay, stoppen we voor de lunch. We pakken een lunchzaakje dat er leuk uitziet en snel blijkt dat dit een goede keuze is. We eten er heerlijk. Verder kopen we nieuwe zonnebrillen en wat boekjes. Een boekje van LEGO voor Chiel (omdat hij zo'n grote vent aan het worden is) en een boekje van Snoopy voor Cato. Terug in de camper lezen we over een eiland vlakbij de kust. Hier zitten zeehonden en pinguïns. Dit lijkt een mooie excursie voor morgen, dus we rijden door tot Narooma. Aangekomen op de nieuwe camping zetten we de camper dwars neer, zodat we water kunnen lozen en nieuw water kunnen tanken. Dit is tegen de etiquette van het kamperen, dus we worden vreemd aangekeken door de andere kampeerders. We hebben bij de receptie wat folders voor excursies naar Montague Island meegenomen. Maar het pinguïnseizoen is afgelopen. Er zitten nog voldoende pinguïns op en rond het eiland, maar de jonge pinguïns worden nu niet naar de kust gebracht om ze daar te voeren. Geen garantie dat we die te zien krijgen dus... We zitten de folders binnen in de camper door te nemen, want het barst hier van de muggen. We kiezen er maar voor om morgen verder te rijden.

Verslag uit: Australië, Narooma

Actief sinds 14 Juli 2010