Tilba & Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Tilba & Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Tilba & Eden

12 Februari 2016 | Australië, Eden

We pakken de spullen opnieuw in en vertrekken naar Central Tilba. Dit is een plaatsje waar veel toeristen stoppen, omdat de tijd hier stil heeft gestaan; de gebouwen zijn nog in de oude stijl. We zijn er binnen 10 minuten. Veel vroeger dan dat de meeste winkels open zijn. Maar er is wel een koffietentje open, waar we even een bakje koffie kunnen drinken. Als we weer vertrekken, wordt het al drukker in het stadje, maar wij gaan naar Tilba Tilba, 2 kilometer verderop. Ook daar zien we oude huizen. Er zijn wel minder winkels, dus uitstappen doen we niet. We rijden door naar Eden. Omdat we zo vroeg op pad zijn gegaan, zijn we met de lunch al in Eden. We zoeken een visrestaurant dat in de Lonely Planet staat. Want veel vis hebben we nog niet op (terwijl we toch al dagen langs de kust rijden). We moeten een eindje lopen nadat we de camper geparkeerd hebben. Maar eenmaal bij het restaurant bestellen we een grote schaal met vis, schaaldieren, friet en salade. Deze delen we met z'n vieren. Cato geniet vooral van de garnalen. En Chiel vindt de inktvisringen het lekkerste. Op de terugweg lukt het Cato om onopvallend Hoops uit de buggy te gooien. Maar opnieuw vinden we haar knuffel terug. Op de camping zwemmen we wat, klimt Cato ook even op de fiets en doen we een spelletje. Het is een prima camping maar niets speciaals, dus morgen trekken we maar weer eens verder.

Verslag uit: Australië, Eden

Actief sinds 14 Juli 2010