Melbourne Day 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Melbourne Day 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Melbourne Day 2

18 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Met de kaart van de camping in de hand lopen we 's ochtends richting tram 11. Een stukje lopen, een OV-chipkaart aanschaffen (hier noemen ze dat een Myki-kaart) en op de tram stappen. Chiel zit een half uur lang met zijn neus tegen de ruit. En dan zien we de echte hoge gebouwen van het centrum. Eerst naar Federation Square, we hebben wel een kop koffie en wat lekkers verdiend. Chiel zoekt een citroentaartje uit en smult! Het is allekker om er naar te kijken. We hebben geen echt plan, maar willen de komende dagen verschillende dingen in het centrum doen. Even de hulp inroepen van de information service, die op dit plein een prachtig kantoor heeft. We leren in ieder geval dat er de komende dagen 3 sportevenementen zijn. Vanavond rugby, vrijdag voetbal en zondag voetbal. Kick-off op vrijdag is pas om 20:00 uur, dus dat wordt te laat. Blijft over een wedstrijd van de Melbourne Rebels of een van Melbourne City. Dan lijkt rugby kijken in Australië ons specialer dan voetbal. Maar de definitieve doorslag komt wanneer we zien wie de tegenstander is: Samoa. Om iets van de stad te zien hebben we verschillende opties: een sightseeing bus, een riviercruise, een circle tram of al fietsend. We kijken aan de riverside of we zaterdag een fiets-tour kunnen maken. Er is alleen een monteur en de tour is vandaag al begonnen. We zullen even moeten bellen om te kijken of er plaats is. Blijven er voor vandaag 3 opties over. Het is bewolkt, dus geen perfect weer voor een riviercruise. En uit de overgebleven opties kiezen we voor de tram, die kan ons mooi naar de Victoria Market brengen. In het centrum van Melbourne heb je een free tram zone. Daar mag je voor niets met het openbaar vervoer reizen. Rondom loopt de circle tram, waar allemaal oude tramstellen rijden. Dus we rijden een half rondje mee, zien al wat van de stad en komen bij de Victoria Market uit. Nadat we wat langs de marktkraampjes gelopen hebben, gaan we even zitten voor de lunch. Op donderdag is de markt maar tot 14:00 uur open, dus na onze lunch worden er al wat kraampjes opgeruimd. We kopen nog 2 bananen en gaan dan terug naar een tramstop. We laten ons terugbrengen naar Federation Square. Hier drinken we iets, voordat we richting het stadion gaan lopen. We passeren eerst de Rod Laver Arena, tennis mekka van Australië en thuisbasis van de Australian Open. Eten de bananen op en komen dan bij de AAMI Park Arena. We zijn te vroeg, dus gaan in het supportershome nog een drankje doen. Chiel duikt de buggy in en valt heel snel in slaap. Cato loopt de halve zaak door kiekeboe te spelen. Kaartjes zijn geen probleem, want op deze voorbereidingswedstrijd komen alleen de echte die hard fans af. Dus we zitten met ruim 6.000 andere liefhebbers klaar om te zien of de Melbourne Rebels dit jaar kans maken op de titel. Daaronder zitten ook echte Samoa-fans. Vlak voor ons zit een vrouw de volle 80 minuten lang TACKLE te schreeuwen. Dit geeft al wel aan dat Samoa niet veel in de aanval is. Het duurde ook slechts 50 seconden voordat de eerste try was gemaakt. Eindstand 85-0. Met een vertegenwoordiging van de Laan Van Samoa hadden we het niet veel minder gedaan. Al komt Samoa wel een paar keer in scoringspositie. En krijgen we in de rust een mooie traditionele dans uit Samoa re zien. Pikken we toch maar mooi mee. Na de wedstrijd pakken we de metro en de tram om weer op de camping aan te komen.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 14 Juli 2010