Melbourne Day 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Melbourne Day 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Melbourne Day 4

20 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Na twee lange dagen doen we het vandaag rustig aan. Maar we hebben nog te veel dat we in Melbourne willen doen, dus we besluiten wel om een dag langer op de camping te blijven. Cato is ook wel toe aan de rust, dus na het ontbijt ligt ze al weer in haar tentje. En Chiel kan oefenen op zijn fiets. We hebben zijn zijwieltjes er namelijk af laten halen. En dat gaat supergoed! Al na twee rondjes kan hij losgelaten worden. Dat wordt de komende dagen verder oefenen! Het is ook niet erg om vandaag wat later naar het centrum te gaan. Dan kunnen we ook wat later terug en iets meepakken van White Night, een evenement van 19.00-07.00 uur met allerlei acts, muziek en verlichte gebouwen (zoals bij Glow). We gaan uiteindelijk na de lunch naar de stad. Pakken eerst wat van de typische 'laneways' en arcades van Melbourne mee en proberen dan een tram te vinden om een stukje mee terug te rijden. Dat blijkt een onmogelijke opgave. Een compleet blok van de stad is al afgezet. Er rijden geen auto's en trams meer, maar er lopen mensen midden over de straat. Dan zelf ook maar lopen en het lijkt wel of White Night al is begonnen (al is dat officieel nog niet het geval). Vandaag gaan we naar een Mexicaans restaurant. Maar we moeten wel 45 minuten wachten op een plekje. Geen probleem, want Chiel en Cato liggen allebei te slapen. En wij gaan op een terras zitten dat speciaal voor White Night is opgezet. We krijgen daar al wat loempia's en drinken ondertussen een biertje. Als de tijd er bijna opzit, maken we Chiel en Cato alvast wakker. Dat vinden ze niet leuk! Maar ze draaien volledig bij wanneer de tortilla chips op tafel staan. Ook vanavond eten ze lekker met ons mee, al was de honger met de chips eigenlijk al wel gestild. Na het eten gaan we de straat weer op. We komen tot Federation Square. Maar het is druk en het is lastig om echt door de menigte te komen met de buggies. We hebben wat van de sfeer geproefd en wat van de lichteffecten gezien dus besluiten om maar terug naar de camping te gaan. Later horen we dat er meer dan 400.000 mensen op het evenement afgekomen zijn...