Melbourne Day 5 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Melbourne Day 5 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Melbourne Day 5

21 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Opstaan, opfrissen, snel een yoghurtje als ontbijt en naar de tram. We moeten namelijk al om 10:00 uur in de stad zijn. We gaan vandaag de fietstour doen. Maar oeps, de trams rijden op zondagochtend niet zo vaak als gedacht en we komen iets te laat. Gelukkig komt onze gids Marly uit het mooie Deurne en kent ze het Brabants Kwartiertje dus ook... Voor Chiel hadden we al een helm gekocht (zelfs op alle campingweggetjes verplicht). En voor Catootje hebben ze hier een prachtig klein roze helmpje. Zelf moeten we er ook eentje op. De tour brengt ons toch weer op plekjes die we zelf nooit ontdekt zouden hebben. Chiel en Cato genieten het meest van de koffietent die we onderweg bezoeken in Little Italy. Zo veel mooie gebakjes en we kunnen er zelf nog een aantal proeven ook. Vooral Cato valt aan! Het is net haar verjaardag en die kleine knuistjes hebben binnen no time een petit four naar binnen gewerkt. En nog een... En nog een... Chiel heeft zijn oog laten vallen op een mooi aardbei-gebakje, maar helaas zit die niet bij onze proeverij. In het centrum zit nog een vestiging, dus wie weet later vandaag... Terug op de fiets zitten ze heerlijk om zich heen te kijken. Nét voor het einde valt Cato val alle indrukken in slaap. Na de tour gaan we in het centrum op zoek naar het aardbeien-gebakje. Helaas is deze vestiging een stuk kleiner en grijpen we mis. Een echt Italiaans ijsje maakt het gelukkig goed. Vervolgens lopen we bij de kapper binnen. De mannen moeten hoognodig even bijgewerkt worden. Het laatste dat we van Melbourne echt nog wel mee willen pakken, is de Melbourne Star (een enorm reuzenrad, zoals de London Eye). Hier heeft Cato eindelijk de ruimte om rond te lopen. Zeker omdat we een cabine voor onszelf hebben. Ze geniet! Laatste dag in Melbourne, dus daarom gaan we nog maar een keer uit eten. Dit keer aan de rivier, maar net zo lekker als de afgelopen dagen en ook de kindjes eten net zo goed. En het is weer laat voordat we de tram naar de camping pakken. Wat een heerlijke stad!

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 14 Juli 2010