Dag 4: Hua Hin - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 4: Hua Hin - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 4: Hua Hin - Bangkok

18 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

18 juli: etappe 4 Hua Hin - Bangkok
Hua Hin - Bangkok ; auto ; 223 km

We hebben aangegeven dat we om 10.00 uur naar Bangkok willen afreizen. Dus we hebben geen haast met het ontbijt en met het pakken van de koffers. Op deze locatie laat Erik een shirt achter. En iets later dan gepland (een Duits gezin moet eerst afgezet worden) vertrekken we. Chiel slaapt bijna de hele rit. Na aankomst in Bangkok, hebben we net genoeg tijd om even op en neer naar Khao San Road te lopen. Ondanks het vroege tijdstip is het er al behoorlijk druk. En dan is het al weer tijd om op te frissen, we gaan eten bij Nahm! We moeten daarvoor een uur in de taxi. En doordat onze taxichauffeur verkeerd rijdt, wordt het zelfs bijna anderhalf uur. Vooral in het business district waar we moeten zijn is het erg druk. Taxi kosten: nog geen 5 euro. Nahm kosten: 3 dagen jezelf (non-stop) in een tuktuk rond laten rijden. Maar Nahm is iedere cent waard! Het is al heerlijk om de Thaise keuken in Thailand te ontdekken (zo hebben we in Hua Hin ondervonden), maar om die Oosterse smaken als smaakexplosie in je mond te ervaren, is iets wat we waarschijnlijk geen tweede keer gaan beleven. Zelfs voor Chiel wordt alles uit de kast gehaald en hij krijgt een prachtig Winnie the Pooh bord met speciaal bestek. Ons prinsje geniet van een wel heel bijzondere portie fried rice with chicken. Voor ons alle drie een hele mooie avond. De taxichauffeur kent het hotel niet, maar doet natuurlijk toch alsof. Als we zeggen dat het in de buurt van Khao San Road is, gaat hij toch rijden. Met wat laatste aanwijzingen van ons komen we een heel eind in de buurt van ons hotel. Voor Chiel tijd om naar bed te gaan, zelf gaan we nog een paar afzakkertjes in de kroeg tegenover het hotel nemen.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 14 Juli 2010