Dag 11: Khao Sok National Park - Ko Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 11: Khao Sok National Park - Ko Pha Ngan - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 11: Khao Sok National Park - Ko Pha Ngan

25 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha Ngan

25 juli etappe 11: Khao Sok - Koh Phangan
Als we om 08:00 uur aan het ontbijt zitten dan zijn de koffers al gepakt. Met een half uurtje zijn we klaar voor vertrek, maar we moeten wachten op een ander gezin. Die zijn om 09:00 uur ook klaar, dus we stappen in een open busje die ons de steile toegangsweg afbrengt. Beneden aangekomen staan 2 busjes op de parkeerplaats te wachten, dus we reizen alleen verder.
De weg naar Surat Thani is slechts 90 km. Maar we moeten niet in het centrum zijn en doen er uiteindelijk 2,5 uur over om bij de pier te komen.
We hebben nog tijd voor een lunch en stappen daarna op de boot.
Na 2 uur varen komen we aan op Koh Phangan.
En dan moeten we nog een uur in het schoonste busje van het eiland. Helaas moeten we door wat afgraafwerkzaamheden. De chauffeur is hier duidelijk niet tevreden over. Wel logisch dat aan de weg gewerkt wordt, want we moeten over zowat het hoogste punt van het eiland. Maar de chauffeur is duidelijk niet tevreden met de kwaliteit van de weg. Wij zijn zelf duidelijk niet tevreden met het volle busje. Maar we besluiten hier geen woorden vuil over te maken. Na zo'n dag reizen hebben we zin in een duik in het zwembad. We zien direct dat we op een prachtige lokatie zijn aangekomen. Alleen de Wifi doet het zeer slecht. Dit zorgt voor wat ongemak doordat ook de babyphone slecht bereik heeft. Uiteindelijk eten we half, omdat Chiel in de buggy op het strand erbij is. En met zoveel nieuwe indrukken om hem heen weigert hij te gaan slapen.

Verslag uit: Thailand, Ko Pha Ngan

Actief sinds 14 Juli 2010