Oudjaar - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu Oudjaar - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Oudjaar

31 December 2015 | Singapore, Singapore

We hebben heerlijk geslapen. Rond 09:00 uur gaan we ons opfrissen. Eerste bestemming voor vandaag is Orchard Road, een brede boulevard met warenhuizen en exclusieve winkels. We nemen lekker kofifie en een croissantje voor het ontbijt en de kinderen lusten daarna ook nog wel een banaan. We hebben hier een missie: luiers. In de eerste shopping mall grijpen we mis: geen luiers in Cato haar maat. Maar iets verderop hebben ze in de kelder van een warenhuis een supermarkt. Altijd leuk om even in rond te struinen! Daar kopen we ook wat melk, krentjes en pakjes drinken. Bij de H&M hangt alleen maar warme winterkleding (duidelijk ingericht op toeristen - in Singapore wordt het nooit koud), maar na lang zoeken vinden we twee nieuwe shirtjes voor Cato en een minion-pet voor Chiel. We lopen terug naar het foodcourt van de shopping mall. Buiten is het flink gaan regenen; terwijl wij de hele ochtend alleen zonnig weer gehad hebben. We eten heerlijk Thais, Cato geniet mee, maar Chiel is moe en heeft niet veel honger. Daarom gaan we terug naar het hotel om nog even uit te rusten.
Als we om 16:00 uur langzaam wakker worden en ons klaarmaken voor een bbq bij Niels en Sarah thuis hebben we minder geluk. We moeten door de regen, maar het is gelukkig slechts 400 meter. We hebben wat moeite met het vinden van het appartement en pakken eerst de servicelift. Terug beneden wordt ons uitgelegd welke lift we moeten hebben en dat we alleen binnen kunnen komen als we eerst aanbellen. Op de 16e verdieping staan de oliebollen en champagne al klaar. Arlo deelt meteen allerlei speelgoed met Cato. En Chiel is net wakker en kijkt op een veilige afstand toe. Terwijl wij bekijken welke IKEA in Sydney we het beste kunnen bezoeken, heeft Cato haar eerste oliebol al op. Chiel is ontdooid en zit rustig met het speelgoed van Odin en Arlo te spelen. Wanneer het buiten is opgeknapt lopen we naar de bbq-plaats. Hier is afgesproken met een aantal Engelse en Nederlandse vrienden. We moeten het doen met bbq-plaats 2. Dit betekent dat we niet bij het zwembad zitten, maar wel bij het speeltuintje. Voor de kinderen geen probleem zij vermaken zich opperbest. Chiel en Arlo hebben het spelletje 'barmannetje' bedacht en spelen met het ijs en het drinken in de koelboxen. Cato gaat op tijd samen met Arlo naar boven. De hulp van Niels en Sarah houdt boven de kinderen in de gaten, waardoor we zelf lekker terug naar beneden kunnen gaan. De overige kinderen zijn overgestapt op het spelletje 'ijs in het water gooien'. Dit is voor Chiel het laatste spelletje. Hij wil naar de lichtjes boven en we wachten tot Odin ook zo ver is om te gaan slapen. Boven schudt Chiel even flink aan Cato haar tentje, waardoor Cato ook weer wakker is. Maar als Odin slaapt en Niels een verhaaltje heeft voorgelezen aan Chiel dan lijkt de rust te zijn teruggekeerd. Terug beneden bij de bbq is het rustiger geworden. De kinderen zijn naar bed en niet alle ouders zijn terug naar beneden gekomen. Al snel worden we door de hulp gebeld, want de baby is wakker en huilt. Cato is zó wakker dat we haar nog maar even mee naar beneden nemen. Ze eet nog 2 oliebollen en blijft er gezellig bij tot 23:00 uur. Dan gaan de lichten uit. Letterlijk. De bewakers hebben ons een half uur extra gegeven, want deze serviceruimtes blijven normaal maar tot half elf verlicht. We blijven nog even zitten en gaan dan naar boven om op tijd te zijn voor het vuurwerk. Cato vindt het prachtig. De eerste berichtjes uit Nederland komen al snel. We drinken nog iets op 2016 - Cato proost ook gezellig mee - en gaan dan terug naar ons hotel om allemaal weer in ons 'eigen' bed te slapen.

Niels en Sarah nogmaals bedankt voor de gastvrijheid wij hebben alle vier een super avond gehad!

Verslag uit: Singapore, Singapore

Actief sinds 14 Juli 2010