Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 2 - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 2 - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 2

10 Januari 2016 | Australië, Toowoomba

Cato wordt 's nachts wakker en is ijskoud. Armidale is ook de hoogst gelegen stad van Australië (op zo'n 1.000 meter) en dat is 's nachts aan de temperatuur te merken. We doen haar een slaapzak aan en leggen haar bij ons in bed. Als Chiel om 07:00 uur wakker wordt dan proberen we nog wat te snoozen door hem rustig te houden. Dit gaat best goed en om 08:00 uur besluiten we toch maar op te gaan staan. Het kost ons drie uur om op te frissen, te ontbijten en op te ruimen. Het is en blijft ten slotte vakantie... En dan kunnen we de route vervolgen. We willen tot Yarraman rijden, want dan kunnen we de dag daarop naar Rockhampton. Op de kaart lijken dit allemaal overbrugbare afstanden. We hadden alleen niet gekeken hoeveel tijd de rit van vandaag ons zou kosten. Het blijkt bijna 6 uur te zijn en we liggen daardoor nu al achter op schema. Rond lunchtijd komen we door Glen Innes. We kunnen niet lunchen bij het bakkertje dat we uit de reisgids hebben opgepikt en komen er dan achter dat het vandaag zondag is. Tja, vakantie dus! De Coles is nog wel open dus we doen wat boodschappen. Geen fruit! We zullen vandaag namelijk New South Wales verlaten en over sommige staatsgrenzen mag je geen fruit meenemen. Dus bij de lunch eten we het fruit dat we nog hebben op. Het is inmiddels 14:00 uur en we hebben pas een uur echt gereden, dus het plan Yarraman komt snel te vervallen. We kijken wel hoe ver we komen en dan gaan we in die omgeving wel op zoek naar een camping. 's Middags maken we meer kilometers en we stoppen uiteindelijk in Toowoomba (Queensland). Het is hier nog maar 9 uur tijdsverschil met Nederland. Vreemd, want we zijn echt naar het noorden aan het reizen, maar goed, hierdoor zijn we om 17:00 uur bij de camping. We maken op de barbecue-plaats van de camping het avondeten klaar en eten het lekker buiten op. Omdat we nog zo'n 700 km moeten rijden tot aan Rockhampton besluiten we alvast om het morgen weer rustig aan te doen. We zien wel hoe ver we dan komen. We hebben in ieder geval een K-Mart gespot, vlakbij onze camping, waar we wat extra zomerkleren voor de kids (in de juIste maat) willen gaan kopen. Dus Rockhampton (wat eigenlijk het doel was voor dag 3) gaan we zeker niet halen. Ach ja, vakantie...