Fraser Island Dag 2 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Fraser Island Dag 2 - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Fraser Island Dag 2

24 Januari 2016 | Australië, Frasereiland

We moeten vroeg op. Inmiddels zijn we hier aan gewend, dus het is geen enkel probleem. Om 07.00 uur ontbijten we en een half uur later vertrekken we. We rijden vandaag een heel stuk 75 Mile Beach af. Omdat we vroeg zijn, is het rustig op het strand, maar het is ook hoog water. Hierdoor kunnen we niet te hard over het strand rijden. Op sommige stukken ligt het strand ook nog eens vol met rotsen, waardoor rally coureur Butch over een steil smal paadje moet crossen. Chiel en Cato liggen gewoon lekker te slapen. Ondertussen vertelt bioloog Butch nog allerlei details over de verschillende soorten en vormen van vegetatie op het eiland. We passeren Eli Creek, maar stoppen er nog niet. Eerste stop is het wrak van het schip Moheno dat hier al jaren aan de kust ligt, inmiddels bijna helemaal verzwolgen en verroest. Geschiedenisleraar Butch vertelt ons het hele verhaal. Langs het strand stoppen we ook bij the Pinnacles en bij Red Canyon, twee gekleurde duinformaties. We komen onderweg steeds meer verkeer tegen. Het strand is drukker dan de gemiddelde highway die wij tot nu toe gehad hebben. We rijden verder tot Indian Head. Hier hebben we een prachtig uitzicht over het strand dat aan twee kanten van ons zich tot in de verte uitstrekt. Het is een klein klimmetje om boven te komen, maar zeer de moeite waard. En we rijden nog verder: naar de Champagne Pools. Een soort natuurlijk golfslag- annex bubbelbad. Je kunt er in een meertje zitten en door de rotsen worden de woeste golven van de Pacific Ocean op afstand gehouden. Alleen klapt er om de paar seconden een golf over deze rotsen, waardoor het meertje zich met schuim vult. En de echte hoge golven zorgen voor het golfslagbadeffect. Chiel en Cato blijven op een veilig afstandje kijken. Als wij wel met champagne overspoeld zijn, gaan we terug naar de bus voor de lunch. Kok Butch heeft broodjes ham-kaas, vers fruit en fris water voor ons geregeld. Na de lunch kunnen we op het strand meer vaart maken. Maar het weer wordt slechter. Als we terug bij Eli Creek zijn, liggen Chiel en Cato te slapen. Eli Creek heeft een behoorlijke stroming, zodat je er in kunt tuben. We verkennen de Creek alvast te voet (babysitter Butch houdt de wacht), maar het gaat steeds harder regenen. We gaan daarom terug naar de bus, laten ze gewoon slapen en vallen op de terugweg naar het hotel zelf ook in slaap. Na een korte stop brengt de bus ons weer naar de Ferry. Cato vindt het schommelen van de bus over de zandwegen geweldig en wijst en kletst honderduit. Op deze terugweg naar de boot moeten we op een gegeven moment wachten op een tag along groep. Er is een auto vastgelopen in het zand. Nadat eerst de weg met de bus geëffend is, gaat ANWB-man Butch helpen om de weg weer vrij te krijgen. Customer Service medewerker Butch verontschuldigt zich voor het oponthoud en we rijden naar de boot. De bus wordt door Valet Parking beheerder Butch weggezet wanneer wij al aan boord stappen van de boot. Even later stapt Butch ook op, want hij moet ook nog wat mensen terug naar hun camping op het vasteland brengen. Wij hebben dezelfde chauffeur als op de heenweg...