Melbourne Day 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Melbourne Day 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Melbourne Day 1

17 Februari 2016 | Australië, Melbourne

We hebben HET hoogtepunt op Phillip Island gehad. Dus we kunnen weer verder. Die beslissing wordt door het weer gemakkelijker gemaakt. Dus we rijden precies om 10:00 uur van de camping af. We rijden meteen door naar Melbourne. Even een verkeerde afslag, maar daardoor komen we wel langs een benzinestation waar de diesel 89,5 dollarcent is. Tegen de huidige wisselkoers is dat nog geen 59 eurocent. Het is wel een actie, normaal betalen we 20 dollarcent per liter meer... We komen rond 12:30 uur bij de camping aan. Het is al druk bij de receptie. Voor ons staat een camper die niet door de slagboom komt. Wij staan net van de weg af en hierdoor kan de camper 23 keer op en neer rijden om te kijken of de code nu wel geaccepteerd wordt. Uiteindelijk besluit de man toch maar de hulp van de receptie in te roepen en wordt de uitgaande slagboom voor hem geopend. Wij worden dringend verzocht om door te rijden omdat er achter ons drie caravans op de weg staan. Deze mensen, die blijkbaar veel haast hebben, blokkeren vervolgens een auto die netjes in een parkeervak staat. Afijn, wij checken in voor 4 nachten. Deze camping is de dichtstbijzijnde voor Melbourne CBD en dus populair. Er zijn geen powered sites meer beschikbaar waar we met onze camper op passen. Er is wel nog een en-suite site beschikbaar (met eigen badkamertje). Voor een paar dollar meer per nacht zeggen we heel graag ja! Het weer is beter geworden, dus we bouwen ons terras op. Tijd om lekker de rest van de dag op de camping te hangen. We hebben nog voldoende tijd om Melbourne in te trekken.

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 14 Juli 2010