Great Ocean Road (finish) - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Great Ocean Road (finish) - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road (finish)

27 Februari 2016 | Australië, Halls Gap

We hadden een stop overgeslagen, dus rijden we vandaag eerst terug in de richting van de 12 apostelen. Vlak daarbij heb je Loch Ard Gorge. Een prachtig punt, waar je heerlijk kunt wandelen. We lopen de kortere stukjes naar de uitkijkpunten. Het is zwaar bewolkt en er staat opnieuw veel wind, maar vandaag is dat niet erg: hierdoor is de zee wat woester en dat maakt het plaatje spectaculair. Daarna rijden we weer terug naar Port Campbell. We zien geen benzinestation, dus als we het stadje weer uit zijn, stoppen we even bij een uitkijkpunt over de camping. We vinden in de Tom-Tom dat er wel een benzinestation moet zijn. Omdraaien maar weer. En als we dan toch weer terug zijn ook maar even koffie meenemen. Daarna verder naar de volgende uitkijkpunten langs de kust. Eerst The Arch, dan London Bridge (tegenwoordig London Arch, omdat een van de twee bogen ingestort is) en dan de Grotto. Bij de eerste blijven Chiel en Cato even in de camper zitten. De andere punten willen ze graag weer mee. We komen dan door Peterborough en het is inmiddels lunchtijd. Dus we stoppen in het bruisende centrum. Nou ja, voor een stadje dat eigenlijk maar 50 inwoners heeft, moeten we misschien niet veel verwachten. In ieder geval kunnen we bij het benzinestation ook een hapje eten. Na de lunch hebben we nog de Bay of Martyrs en de Bay of Islands. Dus stoppen we nog 2 keer. Dan is het tijd om een keuze te maken. We rijden inmiddels weer landinwaarts en kunnen the Great Ocean Road volgen naar Warnambool. Maar we kunnen ook direct naar de Grampians gaan, sowieso een bestemming die we nog aan willen doen. De Grampians is ook een National Park, het is een bergachtig gebied waar het op dit moment zonnig is. We kiezen daarom voor optie 2. De Tom-Tom kiest de kortste route, wat betekent dat we bijna geen highway tegenkomen. Maar dik 2 uur later rijden we een 'groetjes uit Australië'-bord tegemoet. We komen bij een Nederlandse camping en het is Dutch Weekend. Dat eerste wisten we, dat tweede is puur toeval. Maar het is wel leuk om verschillende oranje uitgedoste Hollanders te zien en te spreken, om Nederlandse muziek in de camp kitchen te horen en om een frietkraam met kroketten op de camping te hebben staan. De vele kaketoes en kangoeroes die op de camping rondzwerven, genieten ook. En bovendien is de lucht strak blauw. Hier houden we het wel een paar dagen uit!

Verslag uit: Australië, Halls Gap

Actief sinds 14 Juli 2010