Met de bus naar het centrum - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Met de bus naar het centrum - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Met de bus naar het centrum

05 Maart 2016 | Australië, Adelaide

Dit weekend wordt de Clipsal 500 in Adelaide gereden én het Adelaide Fringe festival is aan de gang. We zitten duidelijk in South Australia, ook wel de festival state genoemd. De festivals volgen zich in rap tempo op. De Clipsal is een autorace en deze blijkt populair te zijn, want de bushalte staat vol met mensen in lelijke shirts die naar de Clipsal gaan. Wij stappen in het centrum uit en krijgen de tip om voor 17:00 terug te gaan. Dit omdat we anders in een bus vol dronken en stinkende racefans terug moeten. Wij willen in Central Market gaan lunchen, maar onderweg eerst wat research voor onze kapster. Helaas blijken de Kevin Murphy-producten - ondanks Astralisch - hier niet veel goedkoper dan in Nederland. Toch kopen we lekker wat. En zoeken dan de overdekte markt op. Het is vandaag bijna 40 graden, dus de markt is nu een prettig adresje. En we vinden ook nog eens een heel leuk plekje op de markt. Een Spaans eettentje waar we eerst wat tapa's en daarna nog een heerlijke paella eten. Na de lunch lopen we terug naar de grote winkelstraat. Hier staat iemand die heel goed is in bekers stapelen, er wordt door verschillende mensen gezongen en er is een acrobatenact. Bij die laatste blijven we kijken. Ook omdat de act humoristisch gebracht wordt. Chiel is onder de indruk en mag hem na afloop wat kleingeld geven. Daarna doen we een laatste zoektocht naar Thomas de trein. We hebben Percy al eerder gekocht en deze nep-Duplo viel goed in de smaak. Omdat Chiel al weken geen 'ongelukje' heeft gehad, krijgt hij nog 1 kadootje. Maar we hebben alle winkels al gehad en deze serie van Megabricks is overal uit het assortiment gehaald. En ook in Adelaide grijpen we in verschillende winkels mis. Dus geen nuttige locomotief voor Chiel, maar een extra Cars auto. Hij kiest de hele bekende Rip Clutchgoneski uit the Republic of New Rearendia. Tijd om met de nieuwe auto te gaan spelen. En voor ons tijd voor een biertje. Bij voorkeur een Belgisch biertje. En nu zit er een Belgische kroeg in het centrum. Dus na een biertje blijven we zitten om mosselen te eten. Het is inmiddels 19:00 uur geweest en nemen toch de gok om met de bus terug te gaan. En blijkbaar zijn de dronken racefans al thuis, want het is rustig in de bus. Op de camping nog even bijpraten met de buren. Deze Nederlanders zijn we al eerder in Brisbane en in Nobby Beach tegengekomen. Zij hebben de tocht naar centraal Australië gemaakt en in de afgelopen 10 dagen alleen al meer dan 3.500 km gereden. We hebben er zelf ook even over gedacht om Uluru in het programma in te passen. Maar we waren gewaarschuwd dat het er heel erg heet is en vol zit met vliegen en dat je daardoor niet echt van het uitzicht kunt genieten. Dat beeld wordt bevestigd door onze buren... Het was van ons dus een goede keuze om niet naar het warme Alice Springs te reizen met onze kleine kindjes.

Verslag uit: Australië, Adelaide

Actief sinds 14 Juli 2010