Met de tram naar het centrum - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Met de tram naar het centrum - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Met de tram naar het centrum

06 Maart 2016 | Australië, Adelaide

We doen 's ochtends rustig aan, maar willen niet de hele dag op de camping blijven. We nemen daarom de bus naar Glenelg, "Adelaide at it's most LA" aldus de Lonely Planet. Dat willen we wel even zien. Maar de wijk mist de uitstraling van het centrum. We brengen er een paar uur door. Eerst in 'the Beach House', een groot indoor speelparadijs. Chiel krijgt een pasje met 10 Dollar aan credits. Hij kiest uit een rondje in de botsauto's. Er mag alleen niet gebotst worden en je moet rondjes rijden tegen de klok in. Dat wordt om de minuut nog even omgeroepen. Niet botsen is geen probleem: wij zijn de enige in deze attractie. Verplichte rondjes doen we daarom niet. Daarna wil Chiel met de graafmachine spelen om ballen op te graven. En daarmee is de 10 dollar op. Gelukkig! ;-) Tijd om koffie te drinken. Chiel gaat zelf de speeltuin in. Hij vermaakt zich op de grote glijbaan en op de trampoline en daarna komt hij ook om iets te drinken. LA of niet, wij vinden het niet geweldig en blijven niet in deze wijk hangen. We nemen de tram naar het centrum. Wanneer we het centrum naderen, begint het te bliksemen. En als we uitstappen is het inmiddels ook gaan regenen. En het is geen klein buitje, het valt met bakken uit de lucht en we moeten echt even blijven schuilen. Tot Chiel moet plassen. Dan rennen we naar de overkant en zoeken we snel een toilet. Het wordt een toilet in de kroeg. Mooi excuus om te blijven hangen voor een biertje. Daarna zoeken we een restaurant. Toch weer naar de andere kant van het centrum en daar kiezen we voor Grill'd, een burger restaurant. Chiel eet zijn eigen miniburger met smaak en met zijn handen op. Na het eten pakken we de bus terug naar de camping. Chiel kent de weg inmiddels en weet precies wanneer we het vliegveld en wanneer we de IKEA gaan passeren... Het is de laatste keer.