Dagje in Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dagje in Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dagje in Manly

10 Maart 2016 | Australië, Manly

We merken 's ochtends al dat Chiel nog niet uitgerust is. Hij is enorm druk. We besluiten vandaag te gaan kijken wat we de komende dagen in Sydney kunnen gaan doen. Het is in ieder geval duidelijk dat we een Opal card nodig hebben (de OV-chipkaart voor Sydney). Die halen we vast bij het benzinestation op de hoek. Dan is het tijd om Manly te verkennen. Voldoende restaurants, een grote winkelstraat en de Wharf op loopafstand. De Wharf is de plek waar de Ferry ons naar Sydney Circular Quay kan brengen, waar je het centrum in kunt lopen of kunt overstappen op andere Ferry's, bussen of treinen. Na een broodje en een kopje koffie wordt het tijd om met Chiel terug naar het appartement te gaan. De jongens gaan terug om 'rustig' tv te kijken (maar vooral bij de Rabbits ligt Chiel letterlijk dubbel van het lachen), de meisjes blijven in Manly om te shoppen. Ze gaan ook naar het Tourist information point voor wat boekjes over Sydney. Daar vinden ze ook een mooie poster met de tekst: The tans will fade, but the memories will last forever. Die vinden we wel toepasselijk en dus gaat hij mee naar huis. We eten lekker thuis en proberen op tijd naar bed te gaan. Maar Hangover 3 is op tv, dus dat lukt niet echt...