Fish - Star - Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Fish - Star - Harbour - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Fish - Star - Harbour

15 Maart 2016 | Australië, Sydney

Het is droog in Manly, maar eenmaal in het centrum regent het. We pakken nog een Ferry die ons vlakbij Darling Harbour brengt. Een klein stukje lopen en we zijn bij de tram en daarmee bereiken we de Fish Market zonder dat we echt nat zijn geworden. Als we de eerste viswinkel voorbij zijn, begint het hard te regenen. Er zit niets anders op dan koffie te drinken bij de eerstvolgende. Na de koffie bestellen we ook maar een visschaal. Veelal gefrituurde vis, want het lijkt alsof de Australiërs dat het lekkerst vinden. Na het eten kunnen we verder naar de echte vismarkt, want we zijn eigenlijk nog niet verder gekomen dan wat winkels op het parkeerterrein. Het eten ziet er daar stukken beter uit. Dus als toetje nemen we nog wat oesters. En die smaken goed! We laten ons verder niet verleiden om nog meer te kopen, maar gaan terug naar de tram. We moeten een klein stukje terug om bij The Star uit te komen. Restaurants, winkels, theater en casino. Wij stoppen vooral bij Zumbo. Een van de winkels van Adriano Zumbo, de patissier van Masterchef Australia. Carolien wilde graag de V8 Vanilla proeven, dat was ooit een challenge in Masterchef. En hij was heerlijk! Ook Erik en vooral Chiel smullen. Na het taartje lopen we door naar Darling Harbour. Hier zitten de toeristen attracties zoals Madame Tussauds en Sea Life, maar die laatste hebben we in Melbourne al bezocht. Wij gaan naar de speeltuin, zodat Chiel en Cato even kunnen spelen. Eerst op de glijbaan en daarna met een enorme waterbaan. De Duplo Walvis komt uit de tas en moet in de waterbaan losgelaten worden. Hij gaat mooi met de stroming mee. Het kost moeite om Chiel weer mee te krijgen. Cato niet. Die is zelf al 24 keer weggelopen, waarbij ze met haar handjes zwaait en "Bye Bye" roept. We lopen door naar China Town en drinken een pint in de Irish pub. En voor we naar huis gaan eten we iets bij Din Tai Fung. In Singapore hadden we daar al eens gegeten, dus we weten dat het daar lekker is. En Chiel en Cato smullen mee. We zijn uiteindelijk net te laat voor een Ferry naar Manly, dus moeten 45 minuten wachten. En zo liggen Chiel en Cato (voor de verandering) veel te laat op bed.

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 14 Juli 2010