Dag 3: Arequipa, een dagje acclimatiseren. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 3: Arequipa, een dagje acclimatiseren. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 3: Arequipa, een dagje acclimatiseren.

Door: erikencarolien

26 April 2010 | Peru, Arequipa

's Ochtends gaan we een rondje door de stad Arequipa maken. Arequipa ligt op 2300 meter, de zon schijnt er bijna altijd en de temperatuur overdag ligt tussen de 20° en 25°C. Het is daarom heerlijk toeven in deze Peruaanse stad! In Arequipa hangt vooral een vriendelijke en relaxte (vakantie)sfeer. Dat maakt het een aangename tussenstop om te wennen aan de hoogte. De helft van de inwoners is taxichauffeur en een kwart struint doelloos door de stad rond, althans dat beeld krijg je als je de straat op gaat. We slaan wat kleine boodschappen in, hebben rustig een bakje koffie gedronken, zijn gaan lunchen en hebben het klooster van Santa Catalina bezocht. Als je er binnen stapt, ben je meteen in een andere wereld beland. Een stad in een stad, je loopt door een labyrint van nauwe, kronkelige straatjes met hoge, rode of blauwe, muren. Er zijn kleine binnenplaatsjes met bloempotten en kruiken, gebedsruimtes met kleine nissen, trappen die nergens heenleiden, bloementuinen die keurig bijgehouden zijn door de nonnen die nog in het klooster wonen. Ruim een uur rondlopen in het klooster is wel voldoende inspanning, dus we sluiten de middag op het terras af. Met uitzicht op het Plaza de Armas genieten we van onze eerste Pisco Sour. Bijna twee uur hebben we het op het terras volgehouden. Ondanks het goede weer blijft het terras zo goed als leeg. Wanneer de zon niet meer te bekennen is, koelt het snel af en keren we terug naar het hostal. Het idee is om de vuile uitlaatgassen weg te poetsen, ons op te frissen en een goed restaurant op te gaan zoeken. Maar als we even op bed gaan liggen blijkt het plan om nog uit eten te gaan te ambitieus. Rond acht uur liggen we allebei te slapen.

Actief sinds 14 Juli 2010