Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Noosa

25 Januari 2016 | Australië, Noosaville

Vandaag verlaten we Hervey Bay. Eerst nog even groot inslaan bij de Aldi, want die hebben we een tijd moeten missen. Boven Rockhampton is er echt geen enkele meer te vinden. Even tussendoor nog een nieuwtje dat we gisteren niet verteld hebben: Cato heeft een vierde tand. Schrijf op: 24 januari om 15:25 uur was de definitieve doorbraak. Ze heeft al verschillende keren de show gestolen met haar ene boventand, maar nu zit er dan eindelijk eentje naast. Twee maanden na die eerste boventand en maar liefst vijf maanden na haar eerste tandje is nummer 4 er ook... Terug naar vandaag! We rijden eerst naar Noosa. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. We willen in Noosa wat lunchen en shoppen. Noosa is namelijk the place to be aan de Sunshine Coast. Het is dan ook lekker druk en parkeren in het centrum lukt niet met dat enorme bakbeest van een camper. We draaien het centrum uit en zetten de camper aan de doorlopende weg. Hierdoor moeten we 400 meter lopen voor we in het centrum zijn. En het is echt druk. Veel drukker dan we tot nu toe ergens gezien hebben. Op de weg hierheen was het ook veel drukker dan we eerder meegemaakt hebben. We komen nu niet langer om de 40 kilometer door een dorpje, maar om de 15 kilometer door een stadje. En Noosa is ook heel anders dan we tot nu toe gezien hebben. De strakke lijven van de surf dudes, de uitdagende bikini's van de dames en daartussen lopen dan wat uitgezakte toeristen (onszelf niet meegerekend). We vinden een mooi plekje om te lunchen en eten er heerlijk. Daarna lopen we nog even door de winkelstraat. We vinden eindelijk slippertjes in Cato haar maat. Ondanks de vakkundige hulp van Chiel slaagt Carolien helaas niet voor een nieuwe bikini. Dus, tijd om te gaan. We rijden aan het eind van de middag door naar Caloundra. Hier zitten we op korte afstand van Beerwah, onze bestemming voor morgen...