Taronga zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Taronga zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Taronga zoo

11 Maart 2016 | Australië, Sydney

Vandaag gaan we voor de verandering eens naar de dierentuin. Zijn we nog niet geweest... We pakken bij ons voor de deur de bus en stappen bij de Wharf over op de Ferry. In de stad stappen we over op een andere Ferry die ons naar Taronga Zoo brengt. De dierentuin ligt tegen een heuvel met prachtig uitzicht op de CBD (het centrum - na twee maanden zijn we er eindelijk achter waar deze letters voor staan: central business district. Bedankt Bram!). Wanneer je normaal gesproken aankomt met de Ferry, pak je de kabelbaan naar boven en loop je vervolgens heel de route naar beneden. Maar vandaag kunnen we helaas niet met deze kabelbaan omhoog. Hij is in onderhoud, dus pakken we een bus naar de hoofdingang, bovenop de heuvel. We volgen de stippen en komen eerst langs de reptielen. Wanneer we na een hele tijd alle kikkers, slangen, gekko's en leguanen gespot hebben, zien we pas goed hoe mooi de dierentuin is. We kijken uit over de haven en zien het Opera House en de Harbour Bridge voor ons liggen. We kunnen voor de lunch nog net de giraffen en de chimpansees meepakken. Er zijn 3 kleine chimpansees heerlijk aan het spelen, dus het duurt even voordat Chiel mee wil komen. Na de lunch vervolgen we onze route. We slaan wat vogels, de spinnen, de kinderboerderij en de Australische dieren over. Toch hebben we de hele dag nodig om de dierentuin goed te bekijken. Chiel is al uitgegroeid tot een echte dierenspotter. Bij het laatste verblijf voor de uitgang staan er 3 mensen te zoeken naar de rode panda. "Daar boven in de boom", zegt Chiel meteen. Oké, dan hebben we genoeg gezien. We gaan terug naar Manly. Bij de Wharf eten we nog iets en op de terugweg spelen Chiel en Cato nog even 'in de dierentuin'.

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 14 Juli 2010