Dag 1: Amsterdam – Lima (10.521 km) - Reisverslag uit Lima, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam – Lima (10.521 km) - Reisverslag uit Lima, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam – Lima (10.521 km)

Door: erikencarolien

24 April 2010 | Peru, Lima

Om 06.00 uur begint onze reis.
Opstaan, opfrissen, tassen inladen en vertrekken naar Schiphol. Op Schiphol is niets meer te merken van de chaos die er de afgelopen weken door de aswolk heeft geheerst. Hierdoor kunnen we op ons gemak een zonnebril voor Erik scoren, een ontbijtje halen en aansluiten in de rij bij de gate.
Veel meer dan de binnenkant van het vliegtuig zien we op dag 1 niet. We hebben wel kunnen zien dat de meeste mensen nog steeds vinden dat de piloot een applausje verdient. En dat bij een vlucht naar Peru de cabine gedesinfecteerd wordt met een paar spuitbusjes voordat de landing ingezet wordt... Bij aankomst (na ruim 12 uur vliegen) kunnen we onze klok 7 uur terugzetten. In de aankomsthal worden we opgewacht door ons contactpersoon. Vervoer van de luchthaven naar het hostal hebben we vooraf geregeld en tijdens de rit krijgen we een boekje vol met vouchers die we de komende weken nodig zullen hebben.
Helaas blijkt dat het hostal overboekt is. Dit is snel opgelost wat in dezelfde straat zit nog een hostal waar we ondergebracht worden. De avond moet nog beginnen, maar het is te voelen dat we er al een lange dag op hebben zitten. De douche doet ons goed, waardoor we weer de energie hebben om de stad in te gaan. Een paar blokken van het hostal ligt een prachtig winkelcentrum vlak aan de Pacific. Met uitzicht op de oceaan gaan we een hapje eten, maar we moeten ons best doen om niet boven ons bord in slaap te vallen. Rond 22.30 uur gaan we naar onze kamer terug. De verleiding om een casino te bezoeken hebben we kunnen weerstaan.
Uitgeput vallen we snel in slaap.

Actief sinds 14 Juli 2010