Dag 6: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 6: Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 6: Bangkok - Kanchanaburi

20 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

20 juli etappe 6: Bangkok - Kanchanabura
Onze individuele transfer staat om 07.30 uur klaar (in het orginele routeboek stond 06.30). Er was gisteren een briefje onder de deur door geschoven om ons op de hoogte te stellen. We worden opgewacht door gids en chauffeur die de komende dagen bij ons blijven. De eerste stop die we maken is bij de treinmarkt in ... De markt ligt opgesteld vlak langs de rails omdat de lokale bevolking dan vanuit het station meteen bij de markt is. Straten zijn al best smal en hier staan ook wel kraampjes, maar bieden onvoldoende ruimte. Door de markt klinkt een waarschuwingssignaal. Dit verandert nog weinig aan het beeld. Het duurt nog vijf minuten voor de trein komt dus kraampjes blijven uitgestald staan en marktbezoekers vervolgen hun weg over het spoor. Bij het tweede signaal beginnen bezoekers een plekje te zoeken. Hierbij worden ze geholpen door marktkooplui doe hun kraampjes inklappen. Voor onze neus zien we de trein langskomen. We stappen weer in de auto en rijden naar een ander station. Hier stappen we ook echt op de trein. We volgen het spoor een stuk die al heel lang geleden is aangelegd. Over een oude houten brug neemt de machinist geen risico. Hier gaan we stapvoets overheen. Beneden zien we de river Kwai lopen. De grootste attractie lijkt Chiel. Van de ruime keuze aan voedsel die te koop aangeboden wordt kiest Chiel een pannenkoek. Na dit avontuur stappen we bij het tweede station uit. Op het eerste station na de brug was het erg druk. Veel mensen zijn daar uitgestapt. En de mensen die langskwamen hebben naar Chiel gezwaaid (soms werd hij zelfs geforografeerd). Terug in de auto nemen we even een afslag omdat er apen op die parkeerplaats zitten. Na al deze avonturen lusten we wel iets te eten. We stoppen (net als alle andere) voorbij trekkende toeristen bij een wegrestaurantje. Na deze stop hebben we nog een kort ritje en dan nemen we afscheid van onze chauffeur. Hij was vlak voor de pier nog even gestopt bij een supermarktje. Het is ons niet duidelijk of die stop voor ons bedoeld was of voor hemzelf. De auto stond mamelijk nog niet stil of hij kwam Chiel uit zijn gordel halen om hem asn de dames te showen. We stappen met bagage en gids op een longtailboat die ons naar het hotel brengt. Ik zal eerst de cijfers voor het hotel geven: lokatie 10, bedden 6-, buffet 3. De eerste indruk is geweldig. Het is dan ook helemaal niet erg dat we bijna van het bed afglijden wanneer we op het uiteinde van het bed gaan zitten. Maar de eerste glans is wel weg wanneer kinderen het zwembad begin te terroriseren. Het zwembad is vrijwel de enige plek rond te hangen, dus vluchten van dit overmatig enthousiast gespetter is er niet bij. Bij het buffet dreigt het eindoordeel een onvoldoende te worden. Thais voedsel is flauw. Net als al het andere voedsel. Als je uit een willekeurige bak wat eten haslt en niet kijkt wat je opgeschept hebt dan smaakt het naar pasta (zonder saus). We bedluiten de dag af te sluiten en naar bed te gaan.

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Actief sinds 14 Juli 2010