Een maand weg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Een maand weg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Een maand weg

29 Januari 2016 | Australië, Brisbane

Rond 02:00 uur wordt Chiel wakker. Hij moet nog een keer overgeven. Als hij dit gedaan heeft, wil hij niets drinken. Wel wil hij op het potje, omdat hij denkt dat hij moet poepen. Dus zetten we hem midden in de nacht op het potje. Hij drinkt toch een klein slokje en probeert weer te gaan slapen. Maar hij moet al snel nog een keer overgeven. Nu vindt Chiel het geen goed idee meer om te gaan slapen, dus spelen we eerst een potje Uno. Hij is zo moe dat we het spel maar half afmaken en dan toch weer in bed gaan liggen. Rond 06:00 uur is Chiel wakker. Hij speelt heel even zelf in de camper, maar al snel hoort Cato haar grote broer. Dus om 06:30 uur zijn ze al weer samen buiten aan het spelen. En gelukkig hebben ze ook zin in een ontbijtje. Cato twee boterhammen en Chiel drie crackers. Het lijkt er op dat we vandaag aan het herstel kunnen gaan werken. Chiel stort wel snel in. Hij slaapt de halve middag. Ook Carolien slaapt een paar uur. En verder is het vandaag wassen en opruimen, want morgen verlaten we Brisbane.

Verder is het vandaag precies een maand geleden dat we zijn vertrokken. Tijd voor een kleine tussenstand:
Aantal vluchten: 5
Aantal overnachtingsplekken / campings: 17
Aantal bezochte Nationale Parken: 5
Aantal bezochte dierentuinen: 2
Aantal nieuwe tanden Cato: 1
Aantal overwinningen / bereikte mijlpalen Chiel: 4 (zwemmen, fietsen, potje plassen en van een overdekte glijbaan af)

En hoewel Chiel hartstikke goed kan praten, blijft hij natuurlijk een peuter van 3 met de meest briljante kinderlogica en bijdehante opmerkingen. We hebben de beste vastgelegd:
- "Ik ga even iets te eten bestellen" (midden in de nacht in het vliegtuig, staat op en loopt weg)
- (bij het Marina Bay Sands in Singapore) "Zie je dat daar boven, Chiel? Waar lijkt dat op?" (direct en zonder enige twijfel:) "een dierentuin!"
- "Aaaargh Chiel, waarom luister jij niet?!" "Omdat ik 3 ben, dan kun je dat soms niet!" (0.30 uur...)
- (over zijn stickerboek met 2000 stickers) "Kijk, twintig en nultig!"
- "Mmmm... dit water is een beetje pittig. Daar houd ik van: pittige spa blauw."
- "Mama, zal ik jouw potloodje even schillen?"
- "Ik ga even de camper opknijpen, zodat hij niet wegwaait" (hangt wasknijpers aan de deur van de camper)
- (Erik smeert lekker dik zijn gezicht in) "Papaaaah, je bent mij gewoon aan het schminken!"

Verslag uit: Australië, Brisbane

Actief sinds 14 Juli 2010