Sea World - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Sea World - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Sea World

31 Januari 2016 | Australië, Gold Coast

Na een aantal plasjes op het potje komt vandaag de grote vuurdoop: we gaan naar Sea World en Chiel doet geen luier aan. Het is een kort ritje, maar het is wel duidelijk dat we in een ander gebied zitten. Dure huizen en hoge gebouwen zorgen voor een hele andere skyline dan dat we tot nu toe gewend zijn. Op de parkeerplaats is meer dan genoeg plaats. We hebben bij de receptie van de camping al kaartjes gekocht, dus staan (na de familiefoto) al snel in het park. Chiel krijgt de kaart en begint meteen te bekijken wat er allemaal in het park te doen is. Dat geeft ons de tijd om een bakje koffie te drinken. We komen eerst langs de pinguïns. Volgens de kaart van Chiel is het voedertijd, maar er gebeurt niets. We lopen daarom snel door, want we hebben een kwartier om het hele park door te kruisen. Het is bijna tijd voor de dolfijnenshow en die willen we niet missen. We kijken nog heel even bij de helicopters, maar laten alle andere bezienswaardigheden links liggen. Met name Cato geniet van de dolfijnen. Er is muziek, er is publiek en er zijn dieren. Een ideale mix om Cato enthousiast te maken. Het is warm vandaag dus na de show gaan we iets drinken en dan moeten we snel naar het volgende programma-onderdeel: Dora. Voor wie Dora niet kent: houden zo! Voor wie Dora wel kent: de show is net als een aflevering, maar dan met liedjes en levensgrote poppen. Er is dus muziek, er is publiek en uiteraard is Boots ook van de partij. Cato danst en klapt daarom heerlijk mee. Ze draait zelfs rondjes wanneer de acteurs dat ook doen. Dan is het tijd om iets te eten. En tijd voor een plasje. Eerst is Chiel iets te laat, dan te vroeg, dan te laat en bij het vierde toiletbezoek plast hij op de wc. We zijn zo trots dat Chiel mag kiezen wat we naar de lunch als eerste doen. Dit wordt de draaimolen. We zijn tenslotte in Sea World... Maar hij geniet met volle teugen van dit anderhalve ritje. Anderhalf, want wanneer hij net goed en wel op zij paard zit, springt er een moeder met kind van de draaimolen af en de veiligheidsprocedure wordt nauw gevolgd. Draaimolen stil, iedereen eruit en opnieuw in de rij. Dan we moeten al snel weer naar het volgende programma-onderdeel: de zeeleeuwenshow. Een superleuke show, want we zien een humoristisch toneelstuk met zeeleeuwen in de hoofdrol. Chiel vindt het prachtig, al is de boef ook best een beetje spannend. We lopen via de roggen naar de haaien. Deze haaien zwemmen in groot aquarium, waar je in kunt snorkelen, maar ook onder water door de grote ruiten van veilige afstand kunt kijken. Wezen naast haaien allerlei mooie vissen, roggen en zelfs een schildpad. En bij het laatste raam moet Chiel naar het toilet. We haasten ons uit Shark Bay op zoek naar een toilet. En op de wc komt een grote plas. Dit gaat echt de goede kant op! We gaan op zoek naar de ijsberen, maar helaas zonder resultaat (op vakantie) en gaan dan een rondje met de monorail mee. We kijken nog even bij wat hoeken die we eerder overgeslagen hebben en pakken dan het laatste onderdeel mee: de Extreme Jetski Show. Na dit spektakel hebben we zin in een ijsje. En op de weg naar de camper laten we ons overhalen om de familiefoto aan te schaffen, in een leuk boekje, dus zo kan Chiel, samen met de kaart, deze dag nog vele malen herbeleven. Twintig minuten moeten we rijden naar Miami - Nobby Beach, onze volgend camping. De kindjes redden het niet om wakker te blijven...