Strand - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Strand

01 Februari 2016 | Australië, Gold Coast

We blijven vandaag in Miami (net onder Surfers Paradise), al is het alleen maar omdat dit zo leuk klinkt! We pakken de strandtassen en lopen 400 meter om bij het strand te komen. De zee is niet echt geschikt om in te zwemmen, maar we wilden het Gold Coast zand even tussen onze tenen voelen. Chiel niet, die wordt liever gedragen, maar hij loopt wel op blote voeten mee naar de zee om ook even het water te voelen. Na 2 uurtjes is Chiel het zand echt beu en gaan we naar een hip strandtentje. Niet alleen ziet het er superleuk uit en hebben ze heerlijk eten, ze hebben ook een speelhoek van 3 meter bij 5 meter. Op het gemak kunnen we iets eten en een kop koffie drinken, want de speelhoek is helemaal afgesloten. Ze vermaken zich prima. Toch horen we Cato ineens piepen: ze is bovenop een bankje geklommen en nu ze daar op staat, weet ze niet meer hoe ze eraf moet. Carolien zet haar weer op de grond en ze spelen weer vrolijk verder. En dan begint het spelletje postbode en krijgen we allerlei pakjes uit de speelhoek. Tijd om op te stappen. De camping heeft ook een zwembad, dus we pakken bij terugkomst een ligstoel bij het zwembad. En we beginnen met de glijbaan. Maar liefst 35 meter lang en met blinde hoeken (de langste van de Gold Coast buiten de pretparken!) Erik test de glijbaan eerst, maar deze gaat echt hard. Dus een tweede test: nu zittend van de glijbaan af. Veel beter, dus Chiel mag op schoot mee van de glijbaan. Hij stond al boven te wachten en hij doet het geweldig! Later zien we dat je minstens 1.20 meter moet zijn om er van af te mogen... En dan te bedenken dat hij een paar weken geleden nog niet van het trapje af durfde in het zwembad! Cato wil niet aan de kant blijven zitten en wringt zich haar buggy uit. We zwemmen lekker een stukje met zijn vieren, maar dan horen we ineens gedonder: er is onweer op komst. Tijd om ons terug te trekken. En Chiel en Cato zijn er moe van. Ze slapen allebei een paar uur. En wij stippelen de route voor de komende dagen uit. Eerst een excursie langs 5 watervallen in het regenwoud lijkt ons een goede start. Maar deze excursie zit de komende twee weken vol, dus dat gaat niet door. Wel krijgen we te horen dat het hoogtepunt van die excursie goed te bereiken is met eigen vervoer. Dus we gaan voor plan B: morgen vertrekken en via een korte omweg naar Byron Bay.

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Actief sinds 14 Juli 2010