Port Stephens - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Port Stephens - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Port Stephens

05 Februari 2016 | Australië, Nelson Bay

Ons plan voor vandaag is om naar Port Stephens te rijden. We hebben dan genoeg tijd om terug naar Port Macquarie en eventueel ook nog een stukje landinwaarts te rijden. Het weer is nog steeds slecht... Dus we pakken onze spullen en rijden naar de kustplaats Port Macquarie. We zoeken naar de Target. Zij hebben de nieuwe serie van Duplo op de website staan, dus we hopen dat deze ook hier in de winkel ligt. En ja hoor, de Duplo walvis lacht ons vanuit het schap al toe. En Chiel loopt er trots mee door de winkel. Als we de kassa gepasseerd zijn, wil Chiel de doos al uitpakken. We gaan daarom maar koffie drinken en kiezen een tafeltje waar ook goed aan gespeeld kan worden. Cato vermaakt zich met de doos en Chiel zit druk in het boekje te bladeren om de iglo goed op te bouwen. Nog een bakje koffie dan maar. Omdat het nu droog is, gaan we toch even naar een ander adresje zoeken om te lunchen. Maar het is helaas niet lang droog. Na een klein rondje zijn we terug bij hetzelfde koffietentje, komt de Duplo weer uit de doos, loopt Cato weer rond met een grote lach op haar gezicht en bestellen we iets te eten. We lopen terug naar de camper, want we hebben nog wel zo'n 250 km te rijden. Daar doen we 3 uur over. En dan zijn we op de camping aan One Mile Beach. Het is er druk! En smal. Net nu Carolien ook eens een keer wat gereden heeft, krijgen we parkeertechnisch de lastigste plek voor onze kiezen. Maar het lukt. We hebben niet veel eten meer in de camper liggen, dus we lopen (met een rugzak vol Duplo) naar het café vlakbij de camping. Daar speelt Chiel met de Duplo, loopt Cato lachend rond en drinken we een biertje. Ook hier is het niet nodig om de campingstoelen nog buiten te zetten, dus gaan we op tijd naar bed.

Verslag uit: Australië, Nelson Bay

Actief sinds 14 Juli 2010