Dolphin Watching - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dolphin Watching - Reisverslag uit Nelson Bay, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dolphin Watching

06 Februari 2016 | Australië, Nelson Bay

Zoals jullie allemaal zullen weten, is Port Stephens de beste plek voor Dolphin/Whale watching. Helaas is het niet het seizoen om walvissen te kunnen zien. Maar even lekker het water op en naar de dolfijnen kijken, is niet minder leuk. Dus rijden we met de camper naar Nelson Bay en parkeren daar netjes in een parkeervak. Onze kont steekt wel iets uit, maar het is een ruim parkeerterrein. Het lijkt vandaag wel 15 graden warmer. De zon schijnt en we gaan lekker op het voordek zitten. Zodra de boot de haven uit is, krijgt het te maken met de naweeën van het weer van afgelopen dagen en moet het tegen wat golven in varen. Voor diegenen die ooit met Chiel in de walvis (in de Efteling) gezeten hebben, zal het duidelijk zijn dat hij niet helemaal op zijn gemak zit. Hij wil naar binnen. Geen punt, want we zijn nu toch nog op zoek naar de dolfijnen, dus Erik en Chiel wachten binnen wel tot ze gespot zijn. Binnen zitten verder alleen een tiental zeezieke Chinezen en een walvis-familie (qua gelijkenis). Die hebben we vast gespot. Ondertussen is in Nederland het mooiste feest van het zuiden begonnen: carnaval. En terwijl Carolien voorop de boot zit met Cato, gaat ineens de telefoon... Club BP aan de lijn! De band zit lekker in de bus voor de vrijdagavond tour en we krijgen een serenade. Super lachen en dan is dat tijdsverschil ineens hartstikke handig! Een andere boot heeft ondertussen de dolfijnen gevonden en we zetten koers naar die locatie. Chiel komt voorzichtig naar buiten. Eerst zien we niet veel meer dan hun rugvin. Maar langzaam worden de dolfijnen iets speelser en krijgen we ze goed te zien. Alleen moeten we dan alweer vertrekken. Helaas... De tijd gaat snel. Voor Chiel een goed excuus om weer naar binnen te gaan. Hij ziet dus niet zoveel van de prachtige omgeving, maar altijd nog meer dan Cato; die heeft helemaal niets kunnen zien. Zij heeft de hele trip liggen slapen. Nou ja, ze was toch voor niets mee... Tijd om wat te lunchen en even te winkelen en dan gaan we terug naar de camping. Lekker nog even zwemmen (en met Duplo spelen aan de kant) en een drankje in het café. De Duplo gaat uiteraard ook hier weer mee. We maken terug bij de camper de laatste restjes avondeten op. En dan is het toch weer 21:00 uur voordat Chiel in bed ligt. Cato ligt dan (al) een half uur te slapen.

Verslag uit: Australië, Nelson Bay

Actief sinds 14 Juli 2010