De spinnenapencirkel is rond & 2e maandoverzicht - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu De spinnenapencirkel is rond & 2e maandoverzicht - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

De spinnenapencirkel is rond & 2e maandoverzicht

29 Februari 2016 | Australië, Halls Gap

We gaan vandaag naar de dierentuin. We hebben namelijk gezien dat de dierentuin hier spinnenapen heeft! En Chiel is vanaf het begin van onze camperreis weg van spinnenapen. Die had hij in de eerste dierentuin, die we bezocht hebben, gezien. Toen hadden we de camper 3 dagen. Nu moeten we de camper over iets meer dan een week inleveren. Er is ook een rode panda, er zijn giraffen en (ook niet onbelangrijk) er zijn koning Julian-aapjes. Dus we moeten wel gaan. De dierentuin is verder vrij kaal en heeft weinig uitstraling, maar we vermaken ons prima. En Chiel heeft weer een nieuw lijstje dieren dat hij in de juiste volgorde kan opnoemen wanneer we naar huis bellen. Vooral de leguanen hebben indruk gemaakt, maar ook de grote 'kakoenen'. Daarna rijden we door naar Stawell. Dit is de dichtstbijzijnde stad en we hebben echt wat boodschappen nodig. Eerst lunchen in de stad. Een kar vol boodschappen en bier inslaan en dan een half uur terugrijden. Tijd om te relaxen, dus we gaan naar de receptie. Hier hebben ze veel goede films. En de belangrijkste film (nieuwe Cars) ligt er maar liefst 3 keer. Dus we kijken een stukje Cars, spelen nog even in de speeltuin, eten en dan is het weer bedtijd voor de kinderen. Het kampvuur kan weer aan en dat is voor onze kangoeroevrienden een teken om even langs te komen (al zijn het er minder dan gisteren).

Verder is het vandaag precies twee maanden geleden dat we zijn vertrokken. Tijd voor een nieuwe tussenstand. Het eerste cijfer is het totaal voor de hele reis en tussen haakjes staat wat het totaal na de eerste maand was.
Aantal vluchten: 6 (was 5)
Aantal boottrips: 6 (was 5)
Aantal bustrips: 7 (was 6)
Aantal treinritten: 3 (was 0)
Aantal tramritten: 11 (was 0)
Aantal metroritten: 1 (was 0)
Aantal kilometers gereden: 7.425 (was 3.700)
Aantal tankbeurten: 19 (was 9)
Aantal overnachtingsplekken / campings: 36 (was 17)
Aantal bezochte Nationale Parken: 9 (was 5)*
Aantal bezochte dierentuinen: 6 (was 2)
Aantal nieuwe tanden Cato: 3 (was 1)
Aantal nieuwe kiezen Cato: 1 (was 0)
Aantal overwinningen / bereikte mijlpalen Chiel: 4 (zwemmen, fietsen- nu zonder zijwieltjes!, potje plassen - nu echt helemaal zindelijk! en van een overdekte glijbaan af - nu ook van een mega waterglijbaan (de grootste van de Gold Coast buiten de pretparken)!)
Aantal nieuwe neefjes: 1 (was 0)

*Het is lastig te tellen, omdat langs de Great Ocean Road meerdere kleine Nationale Parken liggen. Wij hebben die allemaal onder de Greater Otway NP laten vallen.

Beste uitspraken Chiel:
"En Chiel, mis je de Plep al een beetje?" "Nee joh, we hebben toch een kaartje gestuurd..."
"Chiel, je hoeft niet zo te schreeuwen, ik zit recht naast je!" "Nee mama, jij zit links..." (en dat klopte nog ook!)
(Na 100 keer raken en uiteindelijk het balletje met zijn hand erin duwen op de minigolfbaan): "in drie keer!"
(Wanneer je hem wilt helpen met zijn golfclub): "Ik doe het zoals ik het doe! Dat mag als je drie bent..."