Jacobs Creek - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Jacobs Creek - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Jacobs Creek

04 Maart 2016 | Australië, Adelaide

We beginnen de dag zonder servicemeldingen. De nachtrust heeft ons campertje goed gedaan en vol vertrouwen gaan we de regio verkennen. We stoppen opnieuw in Tanunda. Nu om te kijken hoe het er overdag aan toe gaat. Want alle lunchzaakjes zijn nu open, dus er is meer bedrijvigheid. Wij stoppen bij Die Barossa Wurst Haus Bakery (in de Barossa Valley hebben de Duitsers duidelijk een dikke vinger in de pap gehad) voor koffie en een ochtendsnack en volgen dan de toeristische route. Deze brengt ons langs leuke Europees ogende dorpjes, wijngaarden en wijnhuizen en ook naar een uitkijkpunt, waar we stoppen. We zien de hele vallei voor ons liggen en rijden daarna weer terug naar Tanunda. Net buiten Tanunda ligt het Jacob's Creek Visitor Center. Hier gaan we vandaag lunchen. Jacob's Creek is een van de grootste en bekendste wijnhuizen van Australië en een van de hoofdsponsors van de Australian Open. En jawel: van oorsprong blijkbaar Duits. Eerst even rondkijken en dan kunnen we aan tafel. Het is smullen en we drinken er natuurlijk een glaasje wijn bij. Als toetje krijgt Chiel een enorme ijsco. En als extra toetje mag hij druiven proeven in een speciaal stuk van de wijnvelden. En dat doet hij als een ware kenner. Erik heeft ondertussen even geblazen in de Breathometer. Alcoholpromillage is 0.027 dat betekent dat we een kwartier moeten wachten. We hebben rustig de spullen gepakt en buiten rondgekeken, dus we gaan er van uit dat we nu mogen vertrekken. Eigenlijk had Erik nog een keer in de Breathometer moeten blazen om te controleren of hij nu veilig achter het stuur kan gaan zitten, maar we willen graag op tijd in Adelaide zijn. En dat is nog een uur rijden. Zonder alcoholcontroles of verdere servicemeldingen komen we op de Military Road. Helaas heeft de Tom-Tom niet het huisnummer, dus we moeten nog eens 20 minuten over Military Road cruisen, voordat we bij de camping zijn. We krijgen een plekje bij de de speeltuin, de douches en de recreatiezaal. En die laatste heeft een speciale peuterspeelzaal. De rest van de middag vermaken we ons dan ook op de camping.

Verslag uit: Australië, Adelaide

Actief sinds 14 Juli 2010