Camper ophalen - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Camper ophalen - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Camper ophalen

05 Januari 2016 | Australië, Sydney

We benutten de tijd 's ochtends maximaal. We slapen tot 09:15, frissen ons snel op en haasten ons dan naar de ontbijtzaal. Als onze tafel vol staat wordt het ontbijtbuffet al afgeruimd. We stoppen nog snel een banaantje in de tas voor vanmiddag. Carolien gaat de koffers pakken; Chiel en Cato gaan lekker nog even spelen in de Kids Club. Rond 11:00 stappen we in de taxi. Het is tijd om de camper op te halen! Het regent dat het giet en het is super druk, dus het is dringen in het noodhok waar de campers uitgedeeld worden. En wanneer we dan eindelijk aan de beurt zijn, schiet het nog niet op. Eerst krijgen een de betaling niet geregeld. Ondanks vooraf verhogen, geeft de creditcard een overschrijding van de limiet aan. Internet werkt voor geen meter en het is midden in de nacht in Nederland, dus de bank bellen heeft weinig zin... Na een paar keer proberen lukt het toch in een paar verschillende transacties. Op naar de cmaper! Erik krijgt keurig alles uitgelegd en dan denken we dat we kunnen gaan. Helaas... Dan zijn er geen kinderstoelen meer. Die moeten nog even gekocht worden. Dan hebben we twee kinderen die licht vervelend worden, omdat ze honger hebben (we hebben gelukkig nog 8 doosjes krentjes en daar vallen ze op aan). Maar uiteindelijk hebben we een gloedje nieuwe camper (nog geen 20.000 km op de teller) met kinderstoeltjes die recht uit de winkel komen. Nunechte Mercedes ok nog!
Onze eerste stop wordt een winkelcentrum. De eerste meters zijn lastig: opletten op het links rijden, rekening houden met de breedte, lengte en hoogte van de camper en zoeken naar ons reisdoel. De parkeergarages van het winkelcentrum komen we niet in, dus we rijden twee rondjes voordat we langs de kant van de weg een geschikt plekje vinden. Eindelijk eten. En dan de eerste boodschappen voor in de camper halen. Volgende uitdaging: de Tom-Tom kent het adres van de Ikea niet. De straat vinden is geen probleem, maar het huisnummer is onbekend. Twee keer worden we de verkeerde kant uitgestuurd, maar uiteindelijk zien we in de verte een groot blauw magazijn met gele letters. Het loopt al tegen sluitingstijd als we binnenlopen dus we halen wat we echt nodig hebben: kinderstoel, knuffelslang, bordjes, bestek, uiltje, bekers, zonnekussen, handdoeken, kaarsje en houten treintje. We hebben nog wel net genoeg tijd om in het restaurant te eten. Zweedse balletjes, altijd goed (en overal)! En dan maken we ons op voor de eerste nacht. We blijven op camping Ikea Tempe, een super idyllisch plekje met overrazende vliegtuigen. We worden nog wel even aangesproken, maar ze vinden het prima dat we hier ons eerste nachtje doorbrengen. Het is wel spannend, dat eerste nachtje. Chiel slaapt liever niet alleen achter de stiekjes, dus bij ons in bed. En Cato valt 's nachts met tentje en al van haar slaapbankje. Even wennen dus, maar uiteindelijk slapen we allemaal prima!

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 14 Juli 2010