Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 3 - Reisverslag uit Theodore, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 3 - Reisverslag uit Theodore, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 3

11 Januari 2016 | Australië, Theodore

Omdat Chiel om 05:00 uur al wakker is (daarna wordt hij gelukkig wel weer rustig) en Cato om 06:00 wakker is, zijn we vroeg op. We gaan dan ook maar vroeg douchen en ontbijten. We verlaten de camping rond 09:00 uur en parkeren de camper 250 meter verderop op de parkeerplaats van de K-Mart. Hier doen we grote inkopen: kleertjes voor Cato, zwemshirtjes voor Chiel en Cato, zonnebrillen, schoentjes voor Cato, hoedjes, luiers, een bal en een fiets voor Chiel. Van Thomas de Trein. Hij is dolblij. In de winkel gaat het fietsen uitstekend, maar het remmen heeft Chiel nog niet onder controle. Een rondje op de parkeerplaats is dus al lastiger. We eten nog iets voor we echt weer de weg opgaan. Bestemming Monto. Na een tijdje blijkt dat de Tom-Tom ons in de richting van Dalby stuurt en dat is landinwaarts en dus niet naar het noorden. We pakken de kaart erbij en bekijken onze opties. We besluiten om geen eindbestemming te kiezen voor vandaag en geven 'Airlie Beach' op als bestemming. Dat ligt nog ruim 1050 km van ons vandaan, maar is wel ons doel. We rijden door Chinchilla, Miles, Guluguba en Taroom. Rond Guluguba stoppen we we om een ijsje te eten. Een bijzonder plekje, we hebben het gevoel helemaal in de outback te zitten, terwijl we nog vrij dicht langs de kust rijden. Er verstrijkt gemakkelijk een minuut of tien zonder iemand tegen te komen. Wanneer we terugkomen bij de camper geeft de thermometer 40,5 graden aan! Snel weer op weg en de airco aan. Bij Theodore besluiten we dat het mooi is voor vandaag. Voor diegene die nog nooit in Theodore geweest zijn: in Theodore loopt er na 17:00 uur niemand meer op straat. Je mag alleen op straat komen als je je maandelijkse boodschappen gaat doen. Daarom zien we bij de winkel zowaar 3 mensen. Verder is er niemand te zien! Er is een uitzondering. Er staat nog een man de plantsoenen bij te werken. Bij deze temperatuur dus... We vermoeden dat hij een taakstraf heeft gekregen, omdat hij te vaak zonder toestemming na 17:00 op straat is aangetroffen. Na een rondje Theodore komen we bij de (verlaten) camping. Nou ja camping, het is het terrein rond de racecourse waar we de camper mogen neerzetten. Maar we hebben hier stroom, water en een douchecabine. En zitten we binnen een minuut weer op de highway. Helemaal prima dus! Alleen is de Thomas de Trein-fiets geen mountainbike, dus hier heeft Chiel juist weer moeite met vooruitkomen... Goede training! ; )