Dag 16: Puno – Cuzco (406 km) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu Dag 16: Puno – Cuzco (406 km) - Reisverslag uit Cuzco, Peru van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Dag 16: Puno – Cuzco (406 km)

Door: erikencarolien

09 Mei 2010 | Peru, Cuzco

We staan weer (!) vroeg op. Vroeg ontbijten, vroeg alle spullen inpakken en vroeg naar het busstation. Op het busstation blijkt dat we het wel wat rustiger aan hadden kunnen doen. Onze bus heeft vertraging, dus we wachten rustig af. Na een uurtje vertraging kunnen we plaats nemen in de bus.

Wanneer we op de grens staan van het district Cusco maakt de bus een geplande stop. Er staan hier 24 kraampjes met de gebruikelijke spullen voor toeristen. Ook kun je, tegen betaling, een foto met een alpaca nemen. De Japanners in onze bus nemen van alles mee. Wij strekken alleen even onze benen en stappen dan weer in.

In Cuzco aangekomen lopen we eerst de bus terminal uit. Weg van de taxichauffeurs, die al weer op ons staan te wachten. Net buiten het busstation houden we een taxi aan. We droppen onze spullen in het hotel, krijgen te horen dat we aan het eind van de middag uitleg krijgen over de Incatrail, frissen ons op en gaan de stad in om een hapje te eten.
Wanneer we om de hoek bij het hotel een heerlijk Peruaans biertje op hebben, is er nog voldoende tijd om Cuzco te verkennen. Op het Plaza de Armas drinken we nog wat, maar we moeten vroeg terug voor het voorbereidingspraatje van de Incatrail.

De gids begint in de lobby van het hotel al met een lekker nieuwtje. We moeten overmorgen om 02:30 uur opstaan. Gelukkig is het niet nodig om daar vanavond rekening mee te houden. Dus na zijn verhaal gaan we opnieuw de stad in. We vinden een leuk restaurantje, maar dit zit zo vol dat er slechts plaats aan de bar is. Hier bestellen we een aantal hapjes van de tapas-kaart. Heerlijk! Zo lekker, dat we direct een reservering plaatsen voor onze laatste avond in Cuzco (wanneer we Machu Picchu en de vallei al bezocht hebben).

Voor we naar bed gaan, gaan we voor nog 1 drankje naar Ukuku. Een bar met zo’n naam moet je even bezocht hebben, toch?! We hebben geluk want het is happy hour. Toch lijkt het buiten alsof de happy hour niet voldoende klanten trekt. We worden door 3 man personeel naar binnen begeleid. Erik bestelt een rondje en krijg 1,1 liter bier en 2 pisco sours. Na dit ene rondje laten we ons lekker door een taxi bij het hotel afzetten.

Actief sinds 14 Juli 2010