Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 5 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 5 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Zo snel mogelijk naar het noorden - deel 5

13 Januari 2016 | Australië, Airlie Beach

Weer een nieuw record: nog vóór 09:00 uur zijn we vertrokken. Bij Mackay stoppen we bij de McDonalds voor een bakje koffie. Chiel en Cato kunnen even spelen bij de glijbaan. En jawel: weer een mijlpaal voor Chiel! Degenen die Chiel kennen, weten dat hij nogal graag alles onder controle heeft. Glijbanen bij de McDonalds zijn in een buis en meestal de hoek om. Geen zicht op waar je heen gaat dus en daarmee een absolute no-go voor onze held op sokken. Maar hier gaat er een recht naar beneden. Het vereist wat overredingskracht en langzaamaan proberen van onderaf, maar uiteindelijk gaat hij er van af! Voor Chiel een overwinning en hij blijft daarna dan ook maar zeggen: "ik kan goed glijden hè?!" We gaan verder en zijn om 13:30 uur in Arlie Beach; we stoppen eerst om te lunchen. En omdat we wat langer op de camping blijven, hebben we ook nog wat boodschappen nodig. Chiel loopt een winkel binnen en hij ziet een surfboard(je) met een dolfijn erop. Die wil hij graag hebben. Erik geeft hem geld om deze zelf te gaan kopen. En dat doet meneer zonder problemen, inclusief een keurig 'thank you'. Als we de camper volgeladen hebben, gaan we naar de camping. En wat een camping! Vol met palmbomen die zorgen voor de zeer welkome schaduw, een piraten-speeltuin, een waterspeeltuin en een lekker zwembad. Als de camper op zijn plek staat, gaan we het zwembad opzoeken. We kunnen wel wat verkoeling gebruiken. Het duurt even voor Chiel echt het zwembad in wil, maar het is veel moeilijker om hem het zwembad weer uit te krijgen. Dus: weer een mijlpaal voor our little hero. Na even oefenen heeft hij de smaak helemaal te pakken en zwemt - in zijn swimtrainer-band of met zijn bandjes en surfboard - in zijn eentje het hele zwembad rond. We besluiten daarom dat we morgen lekker relaxed op de camping blijven. Dan kunnen we excursies regelen voor de andere dagen en heeft Chiel de tijd om lekker te zwemmen. Ook Cato is even in het zwembad geweest, maar zij was te moe om er echt van te genieten. Morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen!

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Actief sinds 14 Juli 2010