Airlie Cove - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Airlie Cove - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Airlie Cove

14 Januari 2016 | Australië, Airlie Beach

We worden 's ochtends wakker en horen de regen op het dak van de camper. We haasten ons dan ook niet en blijven in de camper om te ontbijten. Lang duurt het niet voordat het weer droog is. Dus om 10:00 uur zitten we opgefrist en wel te zoeken naar de beste manier om het Great Barrier Reef en de Whitsunday Islands te bezoeken. Als we zelf een idee gevormd hebben van het type excursie dat we willen gaan boeken, lopen we naar de receptie. Hier liggen wel 100 brochures met mogelijke excursies. Ai, keuzestress... We nemen de brochures mee en gaan bij de piratenspeeltuin onze boterhammetjes opeten. De temperatuur is al weer aardig opgelopen, dus na een het kwartiertje spelen vindt Chiel het wel genoeg. We zoeken de airco van de camper op om even te rusten. We hebben in de tussentijd ook onze keuze gemaakt. Het wordt (toch) de allerduurste excursie die er te vinden is (wat dit precies is, dat horen jullie later wel ;-)). Alleen blijkt dat deze excursie de komende dagen volgeboekt is. Vreemd, want voor ons gevoel is het (ondanks de zomervakantie in Australië) helemaal niet druk en bij de receptie werd deze trip ons herhaaldelijk afgeraden vanwege de prijs. Maar wij zijn niet van de andere kant van de wereld gekomen om deze ervaring te missen en als het vol zit, is dat voor ons alleen maar een goed teken. We besluiten daarom om morgen een andere excursie te boeken (met een boot langs de Whitsunday Islands varen, inclusief een stukje snorkelen voor niet-zwemmers - lees: Chinezen en mensen met kleine kinderen: een tripje met glass bottom boat), om het watervliegtuig vast te leggen voor maandag en om een nacht langer op de camping te blijven. Als dit geregeld is, wordt het tijd om te zwemmen. Vandaag wil Chiel alleen maar met de swimtrainer in het zwembad. Hij heeft geen zin in de glijbaan en ook niet in de bandjes, maar zwemt wel lekker in zijn eentje het zwembad rond. Cato heeft vandaag meer zin om mee het zwembad in te gaan. Zij kletst er lekker op los in het minibadje, heeft het goed naar haar zin in het grote bad en lacht haar tand bloot bij de Big Bucket Waterplay. Bij de Waterplay staat Chiel langs de kant, want al dat rondspetterende water is hem te veel. We gaan op tijd terug naar de camper, want morgen moeten we vroeg op!

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Actief sinds 14 Juli 2010