Happy Feet - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu Happy Feet - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van erikencarolien - WaarBenJij.nu

Happy Feet

16 Februari 2016 | Australië, Phillip Island

Ons plan valt een beetje in het water. Het heeft flink geregend vannacht. En het is nog steeds bewolkt en ook koud (15,5 graden). En de weersverwachting voor vandaag is dat het zo blijft. Tijdens het ontbijt regent het opnieuw. We kleden ons warm aan en rijden de camping af. Het is droog als we bij de parkeerplaats van Squeeky Beach aankomen. Vanaf hier is het slechts 300 meter naar het strand. Chiel neemt even zijn Thomas de trein-stoel mee, zodat hij lekker op het strand kan zitten. Op het strand voelt het nog kouder aan, dus we blijven niet lang. Op naar de volgende baai. Hier springt Carolien even uit de camper om een foto te gaan maken. Chiel wil even blijven zitten en Cato is in slaap gevallen. Dan door naar de Wildlife wandeling die we willen maken. We parkeren de camper en maken Cato wakker om haar in de rugdrager te zetten. We zijn net een paar meter onderweg wanneer het begint te regenen. Maar we zetten door! Om precies te zijn: we zetten 75 meter door... Dan begint het hárd te regenen. De kleine 100 meter, die we terug moeten rennen, zorgen ervoor dat we kletsnat worden. Opwarmen in de camper en hopen dat het opklaart. We gaan maar meteen lunchen. Na de lunch is het nog steeds donker. We zien maar af van deze wandeling en besluiten naar Phillip Island te gaan rijden. Hier doen we twee uur over. Bij de camping hebben ze goed nieuws: het is koud, maar het blijft vandaag verder droog. Dé attractie op Phillip Island is de Penguin Parade. Vanavond om 21:00 uur worden de eerste pinguïns aan land verwacht. We moeten er wel een uur eerder zijn, want het kan zijn dat ze besluiten om eerder te komen. We proberen de kinderen nog even op bed te leggen. Hier hebben ze helaas geen zin in. Dus zoeken we maar weer de speeltuin op... Chiel en Cato hebben de grootste lol in een tweepersoonswipkip! We denken dat we alle tijd hebben, maar na het eten moeten we toch nog opschieten. Snel alle spullen aan de kant, allemaal warm aankleden en dan op weg naar de pinguïns. In onze haast komen we er onderweg achter dat we nog niet alles echt goed opgeruimd hadden. De iPad lag nog niet helemaal goed op zijn plekje. Die valt bij de eerste de beste bocht hard op de tafel. Maar we weten nu wel dat een iPad Pro het in een onderling gevecht wint van een campingtafel. De tafel heeft een flinke deuk, de iPad is onbeschadigd. In de tweede bocht vliegt de camera van het achterste bankje de camper door. Ook de camera lijkt dit avontuurtje onbeschadigd na te kunnen vertellen. Verder overleven alle spullen de korte reis naar de pinguïns. We zien al meteen bordjes staan die ons vertellen dat we niet mogen fotograferen en/of filmen. Jammer, maar het is niet anders. Als we op de tribune zitten, krijgen we nog wat uitleg over wat ons te wachten staat. De pinguïns zoeken elkaar op zee op en zullen in groepjes ('rafts') het strand opkomen. We worden nogmaals verzocht om niet te fotograferen. Hierdoor kunnen de pinguïns schrikken en dan zouden ze de vis die ze in hun bek meedragen voor hun jongen kunnen laten vallen. En ja hoor, bij de eerste pinguïn die aan land komt, staat een flink aantal mensen op en loopt voor onze neus langs met hun camera in de hand. Ik zal niet zeggen dat het allemaal Chinezen zijn die lak hebben aan de regels, maar ze leken wel allemaal op Chinezen. Ik zal ook niet zeggen dat het de schuld is van de Chinezen dat er een stel meeuwen het strand op vliegen om een gevallen visje te stelen, maar ik denk dat dat wel het geval is. De stewards doen hun best om iedereen weer in hun stoel te krijgen en zo zien we toch een flink aantal 'rafts' pinguïns het land opkomen. Na 20 minuten lopen we langzaam terug. Cato valt in de buggy snel in slaap. Een aantal pinguïns heeft het nest al gevonden. Een groot aantal pinguïns loopt achter elkaar over de weegbrug terug om hun nest te zoeken. Mooi plaatje! Maar dat hebben we niet met de camera gemaakt. De pinguïns kwamen eerder aan land, hierdoor is het 21:30 uur als we terug zijn bij de camping. Cato is niet meer echt wakker geworden. En Chiel is wakker gebleven, maar wil nu toch wel heel graag naar bed toe.

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Actief sinds 14 Juli 2010